بانکبانک و بیمه

واگذاری ۱۰ هزار میلیارد اسناد خزانه اسلامی توسط بانک ملی

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، ۱۰ هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی از طریق شعب مرکزی و میرداماد بانک ملی ایران واگذار می‌شود.

اسناد خزانه اسلامی از طریق شعب مرکزی و میرداماد بانک ملی ایران از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور تسویه بدهی مسجل دولت (دستگاه‌های اجرایی) به طلبکاران غیردولتی (پیمانکاران) وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی از طریق این شعب و به صورت الکترونیکی واگذار می‌شود.

قیمت اسمی هر یک از این اسناد یک‌میلیون ریال بوده و مهلت واگذاری آن‌ها تا پایان تیرماه سال جاری است. تاریخ سررسید این اسناد، در شعب فوق ۲۵ اسفندماه سال جاری بوده و این اسناد فاقد کوپن سود علی‌الحساب بوده و در سررسید، مبلغ اسمی اسناد به دارندگان آن‌ها قابل پرداخت است.

این اسناد با نام بوده و معامله ثانویه آن‌ها قبل از سررسید از طریق شرکت فرابورس ایران امکان‌پذیر است. همچنین قابلیت واگذاری به عموم را نداشته و صرفاً قابل واگذاری به پیمانکاران تعیین شده از سوی دولت بوده و قبل از سررسید قابل بازخرید در بانک نیست.

واگذاری این اسناد به صورت الکترونیکی و از طریق نرم‌افزار موجود در تارنمای بانک ملی ایران به این آدرس اینترنتی صورت می‌پذیرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا