امور زیربناییراه و ساختمان

صنعت ریلی راهبردی است

عضو هیئت مدیره اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش تهران گفت: صنعت ریلی یک صنعت راهبردی در اقتصاد هر کشوری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  مرتضی بیهقی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: اهمیت وتاثیر صنعت حمل و نقل ریلی بر ساختار اقتصادی کشورها از جمله تولید، سرمایه گذاری و اشتغال برکسی پوشیده نیست.

وی همچنین اظهارداشت: این صنعت زیربنای اقتصادی هر کشور و واجد اهمیت فراوان است.

همچنین بخوانید

عضو هیئت مدیره اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش تهران گفت: هزینه پائین از لحاظ مصرف انرژی، ارزان بودن، ایمنی بالا، انتقال سریع و بسیاری موارد دیگر از مهمترین مزایای حمل و نقل ریلی نسبت به سایر روش های حمل و نقل است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه ایران در صنعت قطعه سازی یک کشور جوان است، افزود: قطعات تولید داخل پس از انقلاب در صنعت مورد مصرف قرار گرفته است.

بیهقی با بیان اینکه تحویل قطعه به صنعت ریلی و خودرو امروز ساده نیست، اظهارداشت: ایمنی در قطعات ریلی و همینطوردر برخی از قطعات خودرویی حرف اول را می زند.

وی گفت: قطعه ساز در تولید قطعات ریلی باید استانداردهای متداول در این حوزه از قبیل ایزو/ تی اس ۲۲۱۶۳، ایزو ۳۸۳۴ و غیره را رعایت کند چون این قطعات از حساسیت بالایی برخوردارند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش تهران افزود: صنعت قطعه سازی کشور طی این سال ها به مدد متخصصان و نخبگان ایرانی پیشرفت رو به رشدی را تجربه که با حمایت های بیشتر و همینطور اتکا به توان داخلی می توان قله های موفقیت را یکی پس از دیگری در این حوزه فتح کرد.

وی در ادامه ضمن معرفی اتحادیه ماشین ساز و فلز تراش تهران اظهارداشت: این اتحادیه بیش از دو هزار و ۵۰۰ عضو دارد که کار آفرینی این اعضا از یک تا ۵۰ نفر است.

بیهقی یادآورشد: استمرار تولید، تداوم کیفیت، تامین رضایت مشتری و ایجاد کارآفرینی بیشتر در سر لوحه کار تمامی اعضای این اتحادیه قرار دارد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا