انرژی

آمادگی کامل برای احداث زیر ساخت‌های عراق را داریم

مدیرعامل شرکت مپنا گفت‌: برنامه‌های مختلفی را برای انتقال تکنولوژی به عراق، پشتیبانی از صنعت برق این کشور و همچنین احداث نیروگاه داریم و باید اعلام کنیم که برای بازسازی زیر ساخت‌های صنعت برق این کشور آمادگی کامل از سوی گروه مپنا وجود دارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، عباس علی آبادی امروز (پنج‌شنبه‌) در حاشیه بازدید وزیر برق عراق از کارخانجات گروه مپنا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر این که میزان آمادگی گروه مپنا برای بازسازی شبکه برق عراق چقد، است اظهار کرد: در حال‌ حاضر مجوز احداث سه هزار و پانصد مگاوات نیروگاه در عراق را داریم که تاکنون ۱۵۰۰ مگاوات آن به بهره‌برداری رسیده است و مابقی نیز در دست احداث قرار دارد.

وی با تاکید بر این مساله که برای انتقال تکنولوژی و ارائه خدمات به عراق آمادگی کامل داریم، در این باره خاطر نشان کرد: هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد، علاوه بر این در زمینه تأمین تجهیزات نیروگاهی و احداث نیروگاه نیز به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

مدیرعامل مپنا در خصوص تأثیر تحریم‌ها در صنعت برق کشور، اضافه کرد: در حوزه برق ایران به خودکفایی کامل رسیده است و علی‌رغم این که برخی از کشورهای غربی شرایط تحریم را علیه ایران اعلام کرده‌اند، ما هیچ مشکلی در این زمینه نداریم، ‌ بلکه آمادگی داریم و علاقه داریم که با تمام کشورهای دنیا به جز رژیم غاصب صهیونیستی همکاری داشته باشیم.

وی در این خصوص ادامه‌ داد: همان طور که وزیر برق عراق امروز از بازدید گروه مپنا اعلام کردند شرایط امروز تحریم در واقع شرایطی را رقم زده است تا کشورهایی که ایران را تحریم کرده‌اند خودشان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ایران محروم شوند.

مدیرعامل شرکت مپنا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که سالیانه می‌توانیم هشت هزار مگاوات تولید برق داشته باشیم، در این باره خاطر نشان کرد: این در شرایطی است که نیاز کشور حدود سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار مگاوات است، لذا می‌توانیم افزون بر این نیاز را برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به کشورهای منطقه تحت پوشش قرار دهیم و این در شرایطی است که در حال حاضر نیز به بسیاری از کشورهای منطقه صادرات تجهیزات و خدمات فنی مهندسی را داریم.

 

 

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا