بورسبورس اوراق

مجمع عمومی سالانه سیمان هرمزگان برگزار شد/ تقسیم سود هزار ریالی در «سهرمز»

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان هرمزگان، عصر روز گذشته با حضور ۹۲ درصد از صاحبان سهام برگزار شد و طی آن ضمن تصویب صورت‌های سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۹۷ شرکت، به ازای هر سهم ۱۰۰ تومان سود نقدی (معادل ۸۲درصد از سود هر سهم) بین سهامداران تقسیم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عصر روز گذشته مجمع عمومی عادی سالانه شرکت سیمان هرمزگان برگزار شد. این شرکت سیمانی که ۷/۸۶ درصد آن متعلق به گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با نماد «وامید» (وابسته به بانک سپه) است در سال مالی گذشته موفق شد با سرمایه ۵۴ میلیارد تومانی، ۶۶ میلیارد تومان (معادل ۱۲۲تومان به ازای هر سهم) سود خالص محقق کند. این در حالی است که سود خالص شرکت در سال مالی گذشته ۲۳ میلیارد تومان بوده است. بر این اساس سود خالص شرکت طی سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۹۷ نسبت به سال مالی قبل از آن تقریبا سه برابر شده است.

علاوه بر آن قیمت سهام سیمان هرمزگان با نماد «سهرمز» در یک سال گذشته از محدوده ۴۵۵ تومان در تاریخ ۴ آذر، به محدوده ۷۶۳ تومان (آخرین معامله پیش از توقف نماد برای برگزاری مجمع) رسید و بازدهی سرمایه‌ای تقریبا ۷۵درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد. بر این اساس در مدت مذکور بازدهی سرمایه‌ای سهام سیمان هرمزگان بهتر از بازدهی شاخص کل بورس و همچنین شاخص گروه سیمان بوده است.

همچنین بخوانید

همین موضوع سبب شد که مجمع روز گذشته این شرکت در فضایی آرام و همراه با رضایتمندی سهامداران برگزار شود.

در ابتدای جلسه مجمع، معاون مالی شرکت سیمان هرمزگان به تشریح عملکرد شرکت در سال مالی گذشته پرداخت و طی آن به مهمترین دستاوردهای شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۹۷ اشاره کرد. در ادامه به خلاصه‌ای از مهمترین اقدامات شرکت در سال مالی مذکور اشاره می‌شود.

افزایش تولید و فروش

سیمان هرمزگان در سال مالی گذشته موفق شد یک میلیون و ۹۵۵هزار تن کلینکر و یک میلیون و ۴۸۲هزار تن سیمان تولید کند. این میزان تولید ۸درصد بالاتر از ظرفیت اسمی شرکت سیمان هرمزگان است. همچنین در سال مالی گذشته رکورد تعداد روزهای کاری شرکت شکسته شده است. سیمان هرمزگان در سال گذشته ۳۲۶روز تولید داشته است که این میزان بالاترین رکورد شرکت در ۵سال گذشته است.

همچنین با وجود رکود صنعت ساختمان در داخل کشور و دشواری‌های صادرات در ماه‌های اخیر، فروش شرکت چه در حوزه داخلی و چه در حوزه صادرات افزایش یافته است. حجم فروش شرکت در مجموع نسبت به سال مالی قبل ۸درصد رشد نشان می‌دهد.

نشان‌ها و افتخارات

سیمان هرمزگان در سال گذشته از لحاظ کیفیت به انتخاب سازمان ملی استاندارد و اتحادیه اروپا به عنوان برند برتر سیمان انتخاب شد. همچنین علاوه بر تأمین کننده برتر سیمان در پروژه‌های عظیم کشور، شرکت سیمان هرمزگان به انتخاب وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان صادرکننده نمونه کشور انتخاب شد.

تغییر استراتژی فروش شرکت

یکی از مهمترین اقدامات سیمان هرمزگان در سال مالی گذشته تغییر استراتژی فروش شرکت و تبدیل آن از فروش اعتباری به فروش نقدی بوده است. در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۹۶، ۷۵درصد فروش شرکت به صورت اعتباری انجام می‌شد، این در حالی است که شرکت در سال مالی گذشته ۸۶درصد فروش خود را به صورت نقدی انجام داده است. این موضوع از طرفی شرکت را از نظر نقدینگی در اختیار، در شرایط مطلوبی قرار داده است و صورت جریان وجوع نقد شرکت را به طور معناداری تقویت کرده است و از طرف دیگر ریسک مشکوک الوصول شدن مطالبات شرکت را به حداقل رسانده است.

برنامه‌های آتی شرکت

شرکت در سال مالی جاری اهداف زیر را دنبال می‌کند:

الف) تلاش جهت دستیابی به بودجه مصوب: هیأت مدیره شرکت در گزارش تفسیری ارائه شده، پیش‌بینی کرده است که در سال مالی جاری تقریبا ۵۰ میلیارد تومان سود خالص (۹۰ تومان به ازای هر سهم) محقق کند.

ب) اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه: سیمان هرمزگان قصد دارد در احداث یک آسیاب سیمان با ظرفیت یک میلیون تن در کشور عمان مشارکت کند. مهدی باشتی، مدیرعامل شرکت درباره این طرح گفت: «این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد و انجام آن وابستگی شدیدی به سیاست‌های کلان کشور دارد. هیأت مدیره امیدوار است ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده پروژه کلید بخورد».

ج) بهره‌برداری از تأسیسات آب شیرین‌کن: شرکت یک پروژه احداث آب شیرین‌کن در دست اجرا دارد که در حال حاضر درصد پیشرفت آن ۹۰درصد عنوان شده است. پیش‌بینی می‌شود در سال مالی جاری این پروژه به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر تأمین آب شرب کارخانه، بخشی از آب شرب منطقه را نیز تأمین کند.

د) سایر اهداف کیفی: ادامه برنامه‌های یکپارچه‌سازی اطلاعات، بررسی و امکان‌سنجی استقرار روش‌های نوین محاسبه بهای تمام‌شده و افزایش سطح ارتباط و تعامل با مشتریان از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزارهای ارتباط با مشتریان.

تصمیمات مجمع

در پایان ضمن تصویب صورت‌های مالی، سهامداران تقسیم سود نقدی ۱۰۰ تومانی به ازای هر سهم (معادل ۸۲ درصد از سود محقق شده به ازای هر سهم) را تصویب کردند. این مبلغ برای سهامداران حقیقی از تاریخ یکم اردیبهشت سال ۹۸ قابل پرداخت خواهد بود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا