بورسبورس اوراق

عرضه سهام ۱۵ شرکت دولتی در خردادماه

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، سهام ۱۵ شرکت دولتی در سومین ماه امسال از طریق فرابورس و مزایده واگذار می‌شود.

 واگذاری سهام ۱۵ شرکت دولتی از طریق فرابورس و مزایده در سبد واگذاری‌های خردادماه دولت قرار دارد که بر این اساس ۱۰۰ درصد سهام شرکت پرورش کرم ابریشم ایران معادل ۳۲۵ هزار و ۱۲۵ سهم به صورت ۲۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله در روز نهم خرداد امسال روی میز فروش می رود.

این بلوک در حالی به قیمت پایه هر سهم ۵ میلیون و ۶۸ هزار و ۵۳۲ ریال و ارزش کل پایه یک هزار و ۶۴۷ میلیارد و ۹۰۶ میلیون و ۴۶۶ هزار و ۵۰۰ ریال به مزایده می رود که مبلغ سپرده شرکت در این رقابت ۴۹.۴ میلیارد ریال تعیین شده است.

همچنین بلوک ۹۶.۵ درصد سهام شرکت توسعه خدمات بازرگانی نورد ایران شامل ۶۱۵ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۸۱۰ سهم به قیمت پایه هر سهم ۱۳۳۳ ریال و ارزش کل پایه ۸۱۹ میلیارد و ۹۶۰ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۳۰ ریال در این روز به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۴ ساله روی میز فروش می رود.

بلوک ۵۱ درصدی سهام شرکت آلومینای ایرن شامل ۱۰۱ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۲۲۱ سهم نیز به قیمت پایه هر سهم ۶۱ هزار و ۱۸۰ ریال و ارزش کل پایه ۶ هزار و ۲۳۹ میلیارد و ۶۳۹ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۷۸۰ ریال به صورت ۲۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۵ ساله در روز دهم خردادماه در فرابورس ایران عرضه می شود.

این گزارش می افزاید: سازمان خصوصی سازی سهام وکالتی و در اختیار خود در شرکتهای بافت آزادی، نخ البرز، کاغذ پارس، صنعتی جنرال، روغن نباتی پارس، بافکار، سابیر، پاتله، لیفتراک سازی سهند، مشعل سازی ایران، تولیدی مرتب و بنیان دیزل ایران را نیز در یازدهمین روز خرداد امسال به صورت نقد از طریق مزایده به فروش می رساند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا