انرژی

تعیین۶۰ روستای لرستان برای اجرای فاضلاب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: در حال حاضر ۶۰ روستای بالای ۲۰۰ خانوار در استان به عنوان مناطق اولویت دار جهت اجرای طرح فاضلاب تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  علیرضا کاکاوند در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: هم اکنون اولویت اصلی اجرای طرح فاضلاب در مناطق روستایی مربوط به روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار است.

وی همچنین اظهارداشت: تعیین روستاهای اولویت دار با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی صورت می گیرد.

همچنین بخوانید

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب بسیار هزینه بر و گران است.

وی در ادامه ضمن اشاره به عملیات اجرایی پروژه فاضلاب در سطح شش روستای بالای ۲۰۰ خانوار استان افزود: بطور کلی دو پروژه از این تعداد تاکنون مورد بهره برداری قرارگرفته و دو پروژه دیگر در مراحل انتهای کار قرار دارد و تا چند ماه آینده تکمیل و وارد مدار می شود.

کاکاوند اظهارداشت: عملیات اجرایی دو پروژه باقی مانده از مجموع شش پروژه فاضلاب روستایی استان لرستان طی سال آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان افزود: این شرکت طبق قاعده پس از تکمیل ساخت و راه اندازی پروژه های فاضلاب از روستائیان حق اشتراک دریافت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: هزینه حق اشتراک فاضلاب در حال حاضر ۷۰ درصد قیمت حق اشتراک آب است.

کاکاوند گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی امتیازات خوبی برای سیستم آب و فاضلاب در روستاها در نظر گرفته است.

وی افزود: هم اکنون قیمت آب آشامیدنی در مناطق روستایی ۵۰ درصد آب مناطق شهری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه حضرتعالی وضعیت آب آشامیدنی روستاهای استان لرستان را چگونه ارزیابی می کنید، اظهارداشت: این منطقه به لحاظ میزان بارندگی از وضعیت خوبی برخوردار است اما با توجه به شرایط توپوگرافی و جغرافیایی منطقه ذخیره چندانی برای آب ندارد.

وی با اعلام اینکه سدسازی در لرستان عقب است، گفت: پروژه های سد سازی هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده و بخش عمده ای از بارش استان بصورت روان آب از دسترس خارج می شود.

کاکاوند با اشاره به اینکه لرستان از نظر ذخیره آب مشکل دارد، افزود: برخی از روستاها با چالش کمبود تامین آب مواجه و هنوز با تانکر به این مناطق آب رسانی صورت می گیرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا