ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رئیس بخش امنیت مایکروسافت: اینترنت اکسپلورر یک مرورگر نیست

آیا اینترنت اکسپلورر یک مرورگر است؟ مایکروسافت چنین عقیده‌ای ندارد و آن را تنها ابزاری برای همخوانی با برخی وبسایت‌های قدیمی می‌داند که باید به زودی از متد‌های مدرن‌تری در طراحی وبسایت خود استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این موضوع نظر شخصی ما نیست و ریس بخش امنیت مایکروسافت آن را تایید کرده است. او بر این عقیده است که نقش اینترنت اکسپلورر به مرور زمان تغییر کرده و دیگر نمی‌توان آن را یک مرورگر دانست و افراد عادی و توسعه دهندگان نباید از آن استفاده کنند.

«کریس جکسون» رئیس بخش امنیت مایکروسافت از کاربران می‌خواهد که تنها در مواردی که هیچ چاره‌ای نیست از IE استفاده کنند. البته جکسون اشاره‌ای به این نمی‌کند که بهترین جایگزین مرورگر جدید مایکروسافت یعنی اج خواهد بود. در واقع به هیچ مرورگری اشاره نمی‌کند:

نمی‌خواهم دیگران را وادار کنم که از مرورگری خاص استفاده کنند. ویندوز به شما این امکان را می‌دهد از مرورگری استفاده کنید که دوست دارید و شما باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که بیشتر از همه نیاز‌های شما را برآورده می‌کند.

جکسون به وضوح بر این عقیده است که اینترنت اکسپلورر اصلا یک مرورگر محسوب نمی‌شود؛ حداقل با استاندارد‌های مدرن کنونی:

اینترنت اکسپلورر بیشتر شبیه به یک راه حل است [تا وبسایت‌های قدیمی را نمایش دهد]. ما در آن از استاندارد‌های جدید و مدرن وب پشتیبانی نمی‌کنیم و با اینکه بسیاری از وبسایت‌ها به راحتی در آن اجرا می‌شوند اما توسعه دهندگان وبسایت‌ها پروژه‌های خود را با اینترنت اکسپلورر تست نمی‌کنند و برای این کار از مرورگر‌های حرفه‌ای تری بهره می‌برند.

او بر این عقیده است که با ادامه‌ی این رویکرد، به مرور زمان کسانی که از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند اصلی‌ترین پیشرفت‌های وب را متوجه نخواهند شد.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا