صنعت، معدن، تجارتكشاورزی و دامپروری

معتادان متجاهر هم وارد دلالی گوشت منجمد شدند

رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران درباره فعالیت دلالان در بازار گوشت قرمز توضیحاتی داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بهروز طالبیان ، درباره فعالیت دلالان در بازار گوشت منجمد، اظهار کرد: دلالان با حضور در مراکز عرضه گوشت قرمز با قیمت تنظیم بازار و خریداری آن‌ها، گوشت منجمد خریداری شده را به رستوران داران، هتل داران و بخش‌های تهیه غذا با قیمت به مراتب گران‌تر از عرف بازار می‌فروشند.

وی افزود: تعداد زیادی از دلالان گوشت قرمز و منجمد طی دو روز گذشته شناسایی و دستگیر شدند و با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

همچنین بخوانید

رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه دلالان از دو شیوه برای فعالیت‌های غیرقانونی خود در زمینه گوشت قرمز استفاده می‌کنند، گفت: در شیوه اول، دلالان با ارائه مبلغ ناچیزی پول به بستگان و حتی معتادان متجاهر، از کارت ملی این افراد به عنوان خریدار گوشت قرمز و مرغ سوءاستفاده کرده و اقلام مذکور را از فروشگاه‌های کوچک به صورت خرده خریداری می‌کنند.

طالبیان با بیان اینکه دلالان در روش دوم گوشت‌های بسته بندی شده را به صورت مستقیم از خود شرکت‌ها خریداری می‌کنند، تصریح کرد: دلالان پس از خریداری گوشت‌های بسته بندی شده، آن‌ها را از طریق کانتینر و یخچال‌های باری به مراکز فروش گوشت، رستوران‌ها و هتل‌ها با قیمتی به مراتب بالاتر از نرخ مصوب بازار می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات برای مقابله با دلالی گوشت، روزانه ۱۰ گشت را در دو نوبت در مراکز فروش گوشت پایتخت برپا می‌کند، افزود: ۵ گشت صبح‌ها و ۵ گشت بعداز ظهرها در پایتخت در راستای مبارزه با گرانفروشی و دلالی در حوزه گوشت قرمز و مرغ فعالیت می‌کنند.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا شرکت‌های عرضه گوشت قرمز با علم به آن‌که این اقلام را به دلالان می‌فروشند، مجرم شناخته می‌شوند یا خیر؟ گفت: این اقدام شرکت‌های عرضه کننده گوشت قرمز که با آگاهی از دلال بودن خریداران، این اقلام را به صورت عمده به آن‌ها می‌فروشند، تخلف است و قطعا برای آنان جرایم سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا