صنعتصنعت، معدن، تجارت

ایجاد نخستین کارخانه نوآوری بزرگ در کشور

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد نخستین کارخانه نوآوری بزرگ در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسماعیل قادری فر در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: این معاونت با رویکرد توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری در کشور برای اینکه بتواند از همه ظرفیت ها موجود در پهنه های شهری برای به خدمت گرفتن در فعالیت و کسب و کار شرکت های دانش بنیان استفاده کند از دو سال گذشته طی تعامل و همکاری که با شهرداری تهران و همینطور کلان شهرهای برخی از شهرهای کشور داشته مبادرت به بازسازی و بهسازی پهنه های صنعتی متروکه برای استقرار شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شتاب دهنده ها کرده است.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه بر همین اساس ایجاد نخستین کارخانه نوآوری بزرگ در کشور با بهره گیری از تجارب و الگوهای موفق دنیا در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت مزبور با این رویکرد توانسته مجموعه کارخانجات صنعتی آما که یک حس نوستالژی و قدیمی برای مردم و شهر تهران داشته در محدوده میدان آزادی ونزدیکی ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف را به عنوان نخستین کارخانه نوآوری در کشور در فضایی افزون بر ۱۹ هزار متر مربع مورد بازسازی قرار دهد.

وی در ادامه افزود: فاز نخست کارخانه نوآوری آزادی یا آما دو ماه گذشته به بهره برداری رسیده و هم اکنون نزدیک به ۸۰۰ نفر از فعالان زیست بوم استارتاپی در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

قادری فر تصریح کرد: بطورکلی در این مجموعه ۱۳ سوله صنعتی با متراژ بیش از ۱۳ هزار متر مربع وجود دارد که در حال بازسازی است.

وی در ادامه به رادیو اقتصاد اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال با بهره برداری از مجموعه صنعتی مزبور به عنوان نخستین کارخانه نوآوری بزرگ در کشور همگان شاهد فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از نوآوران و نخبگان در این مجموعه باشند.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۳۰, ۶ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا