امور زیربناییتعاون و اشتغال

بازاریابی گوشه ای برای همه کسب و کارها نیست

یک مدرس دانشگاه و مشاور کسب و کار گفت: بازاریابی گوشه ای برای همه کسب و کارها نیست چرا که در برخی از کسب و کارها گوشه ای وجود ندارد تا افراد بخواهند انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  رضا شیرازی در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد افزود: منظور از بازاریابی گوشه بازاریابی برای یک قسمت متمرکز و قابل هدف گذاری بازار است.

وی همچنین اظهارداشت: هدف در بازاریابی گوشه ای اینکه صاحب یک کسب و کار بجای هزینه کرد بسیار زیادبرای جذب مخاطب بر بخش ویژه ای از بازار بصورت تخصصی تمرکز و نیازهای مخاطبان را پوشش دهد.

این مدرس دانشگاه و مشاور کسب و کار گفت: صاحبان کسب و کار در بازاریابی گوشه ای به سمت رضایت مشتری و تکمیل نیازهای خاص مشتری پیش می روند پس می توانند مبلغ قابل ملاحظه ای علاوه بر هزینه ساخت به خاطر ارزش افزوده دریافت و حاشیه سود بیشتری برای محصولات خاص بوجود آورند.

وی در ادامه افزود: کسانی که به سمت بازاریابی گوشه ای می روند دارای تخصص یا می خواهند بصورت تخصصی خدماتی به مردم ارائه دهند بنابراین نمی توان این بحث را نادید گرفت و گفت هرکسی می تواند یک بازار گوشه ای را شکار کند چون کار آسانی نیست.

شیرازی با بیان اینکه بازاریابی گوشه ای در مقابل بازاریابی انبوه خود را به منصه ظهور گذاشته است، اظهارداشت: بازاریابی گوشه ای به معنای دریافت بخشی مشخص و کوچک از بازار است ولی در برابر بازاریابی انبوه سهم بزرگی از بازار را دنبال می کند که با انبوهی از مشتریان سر و کار خواهد داشت.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: بازار یابی گوشه ای برای همه کسب و کارها نیست چرا که در برخی از کسب و کارها گوشه ای وجود ندارد تا افراد بخواهند انتخاب کنند اما در خیلی از کسب و کارها می توان با خلاقیت در محصولات تمایز ایجاد و بخشی از بازار را به خود اختصاص داد.

برنامه «رویش» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۸ صبح به مدت ۶۰ دقیقه به تهیه کنندگی «مهرگان سوادکوهی و نازنین کتابچی» با هدف آموزش غیر مستقیم نحوه راه اندازی یک کسب وکار جدید، توسعه و موفقیت در آن و مدیریت بحران های پیش رو بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا