صنعت، معدن، تجارت

افزایش مشارکت بخش خصوصی در تأمین مالی جشنواره فجر

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: بیش از گذشته باید نسبت به مشارکت بخش خصوصی در تأمین مالی این جشنواره توجه کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  برنامه “اقتصاد حوالی فرهنگ” رادیو اقتصاد پیرامون موضوع تأثیر جشنواره فیلم فجر بر اقتصاد سینما و با حضور علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در محل برگزاری سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی آنتن رفت.

تابش در گفتگو با رادیو اقتصاد اظهارکرد: سینمای ایران دستاورد بزرگ فرهنگیِ انقلاب اسلامی است چراکه هم اکنون شاهد تحول، استقلال و پیشرفت در سینما هستیم.

وی با بیان اینکه سینما در معرفی دستاوردهای جدید ایران نقش موثر و تعیین کننده ای دارد و نماد یک تحول اخلاقی و انسانی است افزود: در حال حاضر سینمای ایران به عنوان یک سینمای فراتر از منطقه و حتی در سطح جهانی مطرح است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر که امروز به راحتی برگزار می شود در ۳۷ سال قبل با خون دلها و مرارت های زیادی راه اندازی شد. اهمیت جشنواره از این جهت است که ما می توانیم آثار تولید شده سینمایی توسط نسل های مختلف سینمایی را در یک سال تماشا کنیم.

تابش یادآورشد: این جشنواره حتی در هشت سال جنگ تحمیلی و با تلاش هنرمندان و مردم برگزار شد و این موضوع جهانیان را متعجب ساخت.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم روزآمد کردن روند تولید، برگزاری جشنواره فیلم فجر و اکران فیلم ها عنوان کرد: فیلم ها باید در جشنواره فرصت دیده شدن و اکران پیدا کنند اما ما باید در شیوه های خود پس از گذشت سی و هفت دوره جشنواره تجدیدنظر کنیم و ساختارهای جدیدی را مدنظر قرار دهیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در رابطه با هزینه های برگزاری جشنواره فیلم فجر بیان داشت: یکی از اتفاقات در سال گذشته و امسال شفاف سازی درباره هزینه های جشنواره هاست که این موضوع زمینه بررسی و نقد مشفقانه فیلم ها توسط متخصصان و اصحاب رسانه را فراهم کرده است.

تابش در برنامه اقتصاد حوالی فرهنگ رادیو اقتصاد تأکیدکرد: بیش از گذشته باید نسبت به مشارکت بخش خصوصی در تأمین مالی این جشنواره توجه کرد.

وی جشنواره فیلم فجر را یک زنجیره ارزشی و نیازمند بازنگری و تحول دانست و ابراز داشت: پیشرفت های عرصه فناوری ضمن اینکه تأثیر بسزایی بر صنعت سینما گذاشته بر پیچیدگی این صنعت و البته جشنواره های سینمایی نیز افزوده است.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی افزود: زنجیره ارزش باید به گونه ای اصلاح شود که ضمن اصلاح ساختار صنعت و به روز کردن جشنواره بتواند محرک بازار و سرمایه گذاری بر پروژه های سینمایی نیز باشد.

تابش با انتقاد از اینکه اقدام موثری برای ترغیب سرمایه گذاران و حضور شفاف در جشنواره انجام نشده مطرح کرد: جشنواره می تواند محرک بازار سرمایه و یا سرمایه گذاران جدی در حوزه سینما باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از روش های نوین تأمین مالی و طراحی مدل های کسب و کار سینما در جهت توسعه و رشد تأمین هدف تجاری سازی فیلمها نادیده گرفته شده گفت: خانه سینما و اتحادیه تهیه کنندگان باید به این موضوع توجه جدی کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا