ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

با قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری آشنا شوید

 

قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری چه کسانی هستند؟ در سال‌های اخیر بسیاری از برجسته‌ترین شخصیت های فناوری جهان با یکدیگر ازدواج کردند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

به گزارش آرمان اقتصادی ، حتما ضرب‌المثل معروف پشت هر مرد موفقی یک زن موفق حضور دارد را شنیده‌اید، اما این ضرب‌المثل در دنیای فناوری به معنای واقعی کلمه مشهود است. بسیاری از بنیان‌گذاران و مدیران شرکت‌های معروف به واسطه ازدواج‌های موفقی که داشته‌اند، توانستند کسب‌وکار خود را ارتقا داده و به غول فناوری جهان تبدیل شوند. در ادامه با قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری آشنا می‌شوید.

همچنین بخوانید

معرفی قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری

مارک زاکربرگ و پریسیلا چان

زوج های حوزه فناوری

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) و پریسیلا چان (Priscilla Chan) در سال ۲۰۱۲ با یکدیگر ازدواج کردند. مارک زاکربرگ، مدیرعامل و بنیانگذار شبکه اجتماعی فیس بوک و پریسیلا چان نیز پزشک اطفال و یک فرد نیکوکار است. این دو که جزو قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری محسوب می‌شوند در سال ۲۰۱۵ بنیاد خیریه مشترک چان زاکربرگ (Chan Zuckerberg Initiative) را با هدف گسترش فعالیت‌های بشردوستانه علمی و آموزشی و با سرمایه یک میلیارد دلار تاسیس کردند. گفتنی است این دو در دانشگاه هاروارد همکلاسی بوده و در حال حاضر نیز ۲ فرزند دختر ۳ ساله و ۲ ساله دارند.

آلکسیس اوهانیان و سرنا ویلیامز

زوج های حوزه فناوری

آلکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian) و سرینا ویلیامز (Serena Williams) برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ در شهر رم ایتالیا با یکدیگر آشنا شده و سرانجام در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی در همان شهر ازدواج کردند که در سال ۲۰۱۷ نیز دختر آن‌ها متولد شد. آلکسیس اوهانیان یک کارآفرین آمریکایی و موسس شبکه اجتماعی ردیت بوده و همسر او، سرنا ویلیامز نیز جزو برترین تنیسورهای دنیا است.

بیل گیتس و ملیندا گیتس

زوج های حوزه فناوری

بیل گیتس (Bill Gates) و ملیندا گیتس (Melinda Gates) برای نخستین بار در سال ۱۹۸۷ که از سوی شرکت مایکروسافت به یک سفر گردشی رفته بودند، علاقه خود را به یکدیگر ابراز کرده و سرانجام در سال ۱۹۹۴ ازدواج کردند. بیل گیتس در سال ۱۹۷۵ شرکت مایکروسافت تاسیس کرد و ملیندا گیتس نیز مدیر سابق برخی از محصولات شرکت مایکروسافت بود. همچنین در سال ۲۰۱۳ مجله فوربس، ملیندا گیتس را پس از آنگلا مرکل و دیلما روسف، به عنوان سومین زن قدرتمند جهان معرفی کرد.

بیل گیتس و ملیندا گیتس که جزو قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری محسوب می‌شوند، در سال ۲۰۰۰ قدرتمندترین بنیاد خیریه خانوادگی جهان را با نام بنیاد بیل و ملیندا گیتس تاسیس کردند که افزایش تندرستی و کاهش فقر در جهان، گسترش فرصت‌های آموزشی و دسترسی به فناوری اطلاعات و داده‌ها در آمریکا جزو اهداف اصلی این بنیاد است. ۲ دختر و یک پسر حاصل ازدواح بیل و ملیندا گیتس است.

مریسا مایر و زاکاری بوگو

زوج های حوزه فناوری

مریسا مایر (Marissa Mayer) و زاکاری بوگو (Zachary Bogue) برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ با یکدیگر آشنا شدند و سرانجام در سال ۲۰۰۹ ازدواج کردند. حاصل این ازدواج دو دختر دو قلو است که در سال ۲۰۱۵ به دنیا آمدند. در حال حاضر مریسا مایر در مقام مدیرعامل یاهو فعالیت می‌کند، اما در گذشته جزو مدیران و سخنگوهای اصلی گوگل محسوب می‌شد. او بیستمین کارمند گوگل و نخستین زن مهندسی بود که در شرکت گوگل استخدام شد. زاکاری بوگو نیز جزو موسسان شرکت سرمایه‌گذاری و فعال در حوزه فناوری شناخته می‌شود.

شریل سندبرگ و رابرت کوتیک

زوج های حوزه فناوری

شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) و بابی کوتیک (Bobby Kotick) جزو قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری محسوب می‌شوند. شریل سندبرگ مدیر ارشد عملیات فیس بوک و بابی کوتیک هم مدیرعامل و موسس شرکت اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) است. شرکت اکتیویژن بلیزارد یک هلدینگ بازی‌های ویدیویی آمریکایی محسوب می‌شود. گفتنی است شریل سندبرگ در گذشته با دیو گلدبرگ، رئیس یک شرکت فناوری ازدواج کرده بود که وی در سال ۲۰۱۵ فوت کرد.

مارک بنیوف و لینی بنیوف

زوج های حوزه فناوری

مارک بنیوف (Marc Benioff) و لینی بنیوف در سال ۲۰۰۶ با هم ازدواج کردند که البته جزئیات مراسم ازدواج آن‌ها تاکنون منتشر نشده است. مارک بنیوف بنیانگذار و مدیرعامل شرکت سلزفرس (Salesforce) است. البته سلزفرس یک شرکت رایانش ابری بوده که با هدف گسترش فعالیت‌های دوستانه برای بی‌خانمان‌ها تاسیس شده است. لینی بنیوف نیز جزو هیئت مدیره یک موسسه خیریه بوده و در بسیاری از فعالیت‌های خیرخواهانه شرکت می‌کند. گفتنی است این زوج که جزو قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری محسوب می‌شوند در سال ۲۰۱۸ مجله تایم را با بهای ۱۹۰ میلیون دلار خریدند.

دیوید مورین و بریت مورین

زوج های حوزه فناوری

دیوید مورین و بریت مورین زمانی که هر دو در شرکت اپل مشغول به کار بودند با یکدیگر آشنا شده و سرانجام در سال ۲۰۱۲ ازدواج کردند. دیوید مورین یک بازرگان آمریکایی بوده که در پروژه پلتفرم فیس بوک همکاری داشت. بریت مورین نیز بنیانگذار سایت سبک زندگی Brit + Co است.

کوین هارتز و جولیا هارتز

زوج های حوزه فناوری

کوین هارتز (Kevin Hartz) و جولیا هارتز (Julia Hartz) در سال ۲۰۰۳ در مراسم عروسی یکی از دوستان خود با یکدیگر آشنا شده و سرانجام در سال ۲۰۰۶ با هم ازدواج کردند که حاصل ازدواج آن‌ها ۲ فرزند است. این زوج که جزو قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری شناخته می‌شوند در سال ۲۰۰۶ شرکت ایونت برایت ( Eventbrite) را تاسیس کردند. در حال حاضر کوین هارتز به عنوان رئیس این شرکت و جولیا نیز در مقام مدیرعاملی مشغول به کار هستند. گفتنی است شرکت ایونت برایت بر مدیریت رویدادها و ارائه خدمات فروش آنلاین بلیت برای رویدادهای گوناگون تمرکز دارد.

پائول گراهام و جسیکا لیوینگستون

زوج های حوزه فناوری

پائول گراهام (Paul Graham) و جسیکا لیوینگستون (Jessica Livingston) در سال ۲۰۰۸ با یکدیگر ازدواج کردند که حاصل ازدواج آن‌ها دو فرزند پسر است. این زوج که جزو قدرتمندترین زوج های حوزه فناوری محسوب می‌شوند، در سال ۲۰۰۵ استارتاپ وای کامبینیتور (Y Combinator) را تاسیس کردند. شرکت وای کامبینیتور یک شرکت شتاب‌دهنده ایده آمریکایی است که به واسطه آن تعداد زیادی از شرکت‌های موفق ایجاد شده‌اند.

مندل روزن‌بلوم و دایان گرین

زوج های حوزه فناوری

مندل روزن‌بلوم (Mendel Rosenblum) و دایان گرین (Diane Greene) زمانی که در دانشگاه برکلی کالیفرنیا دانشجو بودند با یکدیگر آشنا شده و ازدواج کردند که حاصل ازدواج آن‌ها دو فرزند است. این زوح موفق با همکاری یکدیگر توانستند در سال ۱۹۹۸ شرکت محاسبات نرم افزاری VMware را تاسیس کنند.

 

منبع
گجت نیوز

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا