امور زیربناییراه و ساختمانصوت

احداث ۲۰ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در کشور

وزیر راه و شهرسازی از احداث ۲۰ هزار کیلومتر آزادراه و بزرگراه در دوران پس از انقلاب در کشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمد اسلامی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: راه ها شریان های اقتصادی در هرکشوری هستند.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عقب ماندگی قابل ملاحظه ای در این حوزه وجود داشت که خوشبختانه با تلاش ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته در دوران پس از انقلاب طول آزادراه ها و بزرگراه های کشور به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش یافته است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دستکم ۱۰ هزار کیلومتر آزاد راه و بزرگراه باید طبق برنامه ششم و هفتم توسعه در کشور اجرا تا اتصال کریدورهای شمالی – جنوبی و به نوعی شرقی و غربی کشور به یکدیگر برقرار و به یک وضعیت تعریف شده و معینی دست یافت.

وی در ادامه به موضوع رفع یا کاهش نقاط حادثه خیز در ایران اشاره کرد و افزود: هم اکنون رفع یک هزار و ۷۰۰ نقطه و مسیر حادثه خیز کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.
اسلامی همچنین از بهره برداری پروژه راه آهن گیلان با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک خبرداد و اظهارداشت: همزمان با افتتاح پروژه مزبور کلنگ ادامه این مسیر تا آستارا نیز به زمین زده خواهد شد.

وی گفت: مهمترین اقدام این وزارتخانه در حوزه مسکن اینکه با نقش آفرینی خود مردم و سازندگان بتواند تولید مسکن را به یک جریان پایدار در کشور تبدیل کند به نحوی که مردم مطمئن باشند جریان تولید برقرار و در عین تعادل بین عرضه و تقاضای مسکن در جامعه محقق شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: تکمیل و تحویل ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کنار احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید برای تعدیل تقاضا و کنترل قیمت ها در سال های ۹۸ و ۹۹ از برنامه های مهم این وزارتخانه در حوزه مسکن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه ملت ایران ۴۰ سال پس از انقلاب عزت و سربلندی را تجربه کرده است، اظهارداشت: این کشور قبل از انقلاب بوسیله یک حکومت دست نشانده و تسلیم محض استکبار جهانی مدیریت می شد.

اسلامی گفت: تصمیمات توسعه ایی در کشور بر اساس برنامه های نجات برای بنگاه اقتصادی استکبار جهانی بود نه بر اساس نیازهای ملی !.

وی افزود: برنامه ریزی و توسعه در ایران امروز به برکت خون شهدا و استقلال طلبی براساس منافع ملی کشور صورت می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: ملت ایران با فداکاری و جانفشانی جلوه ای از یک کشور مستقل را به دنیا نشان داد و امروز در پیشگاه جهانیان عزیز است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: اکثر دولت ها و مردم کشورهای جهان خواهان و هوادار انقلاب اسلامی هستند.

اسلامی افزود: این عزت ملی مرهون استقلال طلبی، استکبار ستیزی، خون پاک شهیدان، اتکال به خداوند متعال، استقامت و فداکاری مردم و همینطور رهبری داهیانه امام راحل و مقام معظم رهبری بوده است.

وی به رادیو اقتصاد افزود: برای چهل ساله دوم انقلاب باید پر انرژی تر و جانانه تر گام های توسعه را رو به جلو برداشت و ضمن تمدن سازی یک جلوه از کیفیت زندگی و توسعه را در کشور محقق کرد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا