امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

خسارت سیل سال قبل خوزستان ۳۰ میلیارد تومان است

اهواز – رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: میزان خسارت سیل سال قبل استان خوزستان ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده ولی هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، اسماعیل نجار شامگاه امروز در جمع خبرنگاران در اهواز در خصوص پرداخت نشدن خسارت سیل سال گذشته استان خوزستان به آسیب دیدگان اظهار کرد: برای پرداخت سیل به کشاورزان خوزستانی برآورد اعتبار انجام و به دولت منعکس شده است. امیدوارم هرچه سریعتر رفع مشکل شود به هر حال بسیاری از استان ها درگیر خسارت های سنگینی بوده اند که برای پرداخت ها با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: امیدوارم پرداختی اعتبارات خسارت های سیل را یکی پس از دیگری حل کنیم و هم اکنون نیز در خراسان زلزله داشته ایم. تقریبا گاهی ۳۰ استان درگیر خسارت سیل بوده اند و هنگامی که در ۲۹ استان سیل بود در خوزستان معضل گرد و غبار هم داشتیم.

همچنین بخوانید

نجار بیان کرد: در کشور حوادث و مشکلاتی دائما پیش می آید که به نوبت به همه آنها کمک می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در واکنش به تبعیض در زمان پرداختی خسارت های سیل گفت: مدیریت بحران تلاشش این است که نهایت ظرف ۱۵ روز خسارت های به وجود آمده در حوادث را به دولت اعلام کند ولی فرآیند تأمین اعتبارات برای پرداخت با دولت است.

نجار بیان کرد: در هیچ حادثه ای نیست که ظرف مدت ۱۵ روز میزان خسارت ها به دولت اعلام نشده باشد ولی در ارتباط با اولویت های دولت در پرداخت من نباید پاسخگو باشم. طی برآورد دستگاه های اجرایی استان، میزان خسارت ها را تعیین می کنیم و برای خوزستان ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا