امور زیربناییراه و ساختمان

بانک مسکن؛ تامین مالی یک سوم منازل مسکونی

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: یک سوم واحدهای مسکونی مورد ساخت و خریداری به خصوص پس از انقلاب اسلامی در کشور از طریق بانک مسکن تامین مالی شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدحسن مرادی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: این بانک از سال ۱۳۶۷ تاکنون هشت میلیون و ۸۶۰ هزار قرارداد منعقد و توانسته دو میلیون میلیارد ریال فقط در بخش مسکن تسهیلات پرداخت کند.

وی همچنین اظهارداشت: ناگفته نماند این بانک بجزء حوزه مسکن می تواند در سایر بخش ها نیز فعالیت داشته باشد.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: میزان تسهیلاتی که از سال ۱۳۶۷ تاکنون در این حوزه پرداخت شده گویای حجم بالای عملیات بانک است.

همچنین بخوانید

وی در ادامه افزود: آمار و اطلاعات موجود نشان می دهد بانک مسکن از طریق سپرده بانک که بیشتر مبتنی بر صندوق پس انداز مسکن، حساب پس انداز مسکن جوانان همینطور اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به غیر از حساب ممتاز توانسته به سه میلیون و ۶۴۶ هزار واحد تسهیلات پرداخت کند.

مرادی تصریح کرد: علاوه بر این با مشارکت بانک مسکن طی این سال ها چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده است.

وی ضمن اشاره به وجود ۲۴ میلیون واحد مسکونی در کشور گفت: از این تعداد تامین مالی ساخت چهار میلیون و ۳۰۰ هزار واحد از طرق بانک مسکن انجام شده است.

وی به رادیو اقتصاد افزود: این جدا از تسهیلاتی که بانک طی این سال ها برای خریدمسکن پرداخت کرده است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه عمده فعالیت بانک مسکن در شهرهاست، اظهارداشت: بانک مزبور در روستاها شعبه ندارد اما در عین حال از روستائیان حمایت و پرداخت هایی نیز در مناطق روستایی داشته است.

وی گفت: پرداخت افزون بر ۹۹۹ هزار فقره تسهیلات در روستاها خود شاهدی صادق بر این مدعاست.

مرادی در ادامه به تامین مالی ۱۲۷ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده بوسیله این بانک خبر داد و گفت: هم اکنون عمده سیاست های بخش مسکن در کشور بر بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده متمرکز شده است.

وی به رادیو اقتصاد افزود: بانک مسکن همیشه در کنار مردم بوده و توانسته رسالت اجتماعی خودرا در حد توان و به خوبی انجام دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا