بانک و بیمهبیمه

شصت‌وپنجمین شماره دو هفته‌نامه «تازه‌های بیمه ایران و جهان» منتشر شد / رشد ۱۵ درصدی بیمه کشور طی ۵ سال آتی

 

هشت عنوان مهم خبری همراه با تحلیل‌های آن در شصت‌وپنجمین شماره «تازه‌های بیمه ایران و جهان» دیده می‌شود که در مهم‌ترین آن، به سالانه ۱۵ درصد رشد صنعت بیمه کشور، طی ۵ سال آتی و بر اساس گزارش فیچ، اشاره دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، در این شماره از تازه‌ها، خبر «رشد ۱۵ درصدی بیمه کشور طی ۵ سال آتی» تا حدی ناشی از کاهش تحریم‌ها علیه این بازار در اوایل سال ۲۰۱۶ تحلیل شده است.

همچنین بخوانید

این دو هفته‌نامه الکترونیکی در خبری با عنوان «شش پیامد مطلوب کلان‌داده‌ها برای بیمه» به تمامی مسائل و فرصت‌های مربوط به کلان داده‌ها، پیامدهای، ثبت، انتقال، امنیت، حریم خصوصی، هوش مصنوعی یا تجزیه تحلیل داده‌ها و تعامل اشاره کرده است که جزییات آن برای فعالان صنعت بیمه قابل توجه است.

بر اساس این پیش‌بینی، از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، با وجود تورم بالا، درآمد کم خانوارها و همچنین فقدان دسترسی بیمه‌گران به سرمایه و تجربه خارجی، انتظار می‌رود بخش بیمه ایران، رشدی سریع را در سال‌های آتی تجربه کند.

همچنین انتشار خبری از ابراز خرسندی ژاپن و کره جنوبی از وضعیت بیمه کشتی‌رانی نفتی ایران، بیانگر آن است که بانک‌های مهم ژاپنی درصدد از سر گرفتن تراکنش‌های نفتی ایران پس از دریافت آخرین مجوز رسمی و نظارتی هستند و این موضوع، راه را برای پالایشگاه‌های نفتی ژاپن برای بارگیری نفت ایران در اوایل ماه آتی میلادی باز می‌کند.

در این شماره مطلبی تحت عنوان تاکید ناظر بیمه ایران بر همکاری شرکت‌های بیمه اتکائی خارجی منعکس شده است که می‌تواند اطلاعات مناسبی را برای صنعت بیمه در برداشته باشد.

علاقه‌مندان برای آگاهی از سایر اخبار و اطلاعات دو هفته‌نامه تازه‌های بیمه ایران و جهان می‌توانند به سایت پژوهشکده بیمه مراجعه کنند.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا