اقتصاد کلان

ابلاغ دستور تشکیل هسته های اندیشه ورزی در سطح ادارات کل استانی وزارت اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست با اساتید و نخبگان دانشگاهی گلستان از ابلاغ دستور تشکیل هسته های اندیشه ورزی در سطح ادارات کل استانی این وزارتخانه خبر داد.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند،  با اعلام این خبر اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم شاهد فعالیت هسته های مذکور در آینده نزدیک باشیم.

به گزارش پایگاه خبًری آرمان اقتصادی ، وی در ادامه این جلسه که با حضور استاندار گلستان، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی و جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی استان در رشته های اقتصاد، مدیریت و حسابداری برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی نسبت به بهره مندی از نظرات صاحب نظران اقتصادی  کشور گفت: تاکنون شروع کار ما در سفر به استان ها با نشست و هم اندیشی با اساتید و صاحب نظران و اساتید دانشگاهی بوده است.

دژپسند، گسترش حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را عامل مهم و اساسی در یکسان بودن نسبت تولید علم در استان ها و مرکز دانست و افزود: تاکنون در دانشگاه های استان ها شاهد تولید پروژه های پژوهشی بسیار خوبی بودیم که به دلیل تجاری نبودن این پروژه ها، می توان استفاده های خوبی از آن ها داشت؛ لذا امیدواریم هرچه سریع تر، این فرآیند به جریان بیافتد.

همچنین بخوانید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه، از ملت ایران به عنوان مردمی یاد کرد که ۴۰ سال با سخت ترین و بدترین بحران های منطقه ای، ملی، اقتصادی و غیر اقتصادی مواجه بودند و افزود: ملت ایران تن به تسلیم نمی دهد، چرا که آزادی اقتصادی و سیاسی چیزی نیست که به راحتی بشود از آن چشم پوشید.

دژپسند از منفی جلوه دادن سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی  به عنوان پدیده منفور اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: تجارت غیرمنصفانه ای که برضد منفعت عمومی جامعه باشد مذموم  است و انرا نمی توان نادیده گرفت.

به گفته وی، دشمن این بار، تمامی تاکتیک ها و روش هایی که برای دور زدن تحریم ها تا کنون استفاده کرده بودیم را شناسایی و مسدود کرده است و به همین دلیل کار سخت تر پیش می رود و بهانه به دست کشورهایی میدهد که می خواهند با ما همکاری داشته باشند ولی حاضر به پرداخت هزینه در این باب نیستند.

دژپسند با تاکید بر اصل “مراقبت برای مقاومت” در این شرایط بحرانی افزود: باید به دنبال الگوی صحیح مصرف باشیم، چرا که در برخی موارد، مصرف سرانه کشور ما چندین برابر مصرف سرانه دیگر کشورها است که این مهم باید مدیریت شود.

وی همچنین بر لزوم حداکثر میزان صرفه جویی دولت در هزینه های خود تاکید و بیان کرد: در این شرایط نیاز به نقطه نظر و کمک مدیران استانی و اساتید دانشگاهی داریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ارز و نظام ارزی ما تعریف شده است، گفت: سیاست ها عامل اصلی تغییر نرخ ارز است و در این بین چیزی عاید دولت نمی شود و امیدواریم این سیاست ارزی دولت بدون هیچ تغییری ادامه یابد.

بر اساس این گزارش، ابلاغ لایحه معافیت مالیاتی تا اردیبهشت آینده، احداث پنجره  واحد الکترونیکی، و بحث مقررات زدایی از دیگر موارد مورد بحث وزیر اقتصاد در این نشست بود.

همچنین در این جلسه اساتید و نخبگان دانشگاهی به بیان نظرات و پیشنهادات خود در حوزه های مختلف اقتصادی پرداختند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا