تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

توسعه صادرات در گرو ایجاد زیرساخت ها

نائب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: ایجاد زیرساخت های صادراتی لازمه حرکت به سمت توسعه صادرات غیر نفتی و تامین درآمدهای کشور از این محل است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حمیدرضا صالحی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: برای گسترش صادرات به معنای واقعی در کشور باید به موضوع ارتقای کیفیت کالا، قدرت رقابت پذیری، اصلاح و بهبود فضای کسب و کار، کاهش قیمت تمام شده تولید، برقراری روابط بانکی با دنیا، توسعه و تعمیق مراودات با کشورها به خصوص همسایگان و بسیاری موارد دیگر توجه اساسی کرد.

وی همچنین اظهارداشت: برای کسب سهم بیشتری از بازارهای صادراتی دنیا ضمن حفظ کیفیت باید قدرت رقابت ایجاد کرد که این مهم زمانی محقق می شود که تیراژ تولید کالا و خدمات در کشور بر مدار افزایشی قرارگیرد.

نائب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش تیراژ تولید زمانی نمود عملی پیدا می کند که بتوان سهم بیشتری از بازارهای صادراتی را در سیطره خود درآورد.

وی در ادامه افزود: بازار ۸۰ میلیون نفری کافی نیست که بتوان تیراژ تولید را بالا، قیمت تمام شده را کاهش و در عین حال با سایر تولیدکنندگان در دنیا رقابت کرد.

صالحی اظهارداشت: برای توسعه صادرات باید گام های بلندی در راستای اصلاح زیر ساخت های صادراتی در کشور برداشته شود.

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: اگر امید همچنان به این باشد که می توان مانند گذشته با اقتصاد نفتی کشور را اداره کرد هیچ وقت به سمت اصلاح زیر ساخت ها و به تبع افزایش صادرات نخواهیم رفت و به تعبیری توسعه صادرات مثل امروز تنها در حد یک حرف و شعار باقی خواهد ماند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا