بانکبانک و بیمه

رشد ۳۷ درصدی سپرده‌های شعب

مدیر امورشعب وبازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در همایش سراسری مدیران بانک عملکرد یکساله این بانک را در حوزه های مختلف را تشریح کرد و از رشد ۳۷ درصدی سپرده های شعب و ۱۷ درصدی مانده تسهیلات خبر داد.

همچنین بخوانید
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، احمدی در این همایش که در ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به رشد ۵۴ درصدی در مصوبات تسهیلات و تعهدات صادره تا پایان آذرماه گفت: تسهیلات اعطایی ریالی درمحدوده زمانی یاد شده، ۳۵ هزار و ۹۰ میلیارد ریال بوده که رشد ۲۵ درصدی را داشته است؛ در ارائه تسهیلات ارزی ۶ درصد کاهش داشته ایم اما در مجموع بانک ۲۲ درصد رشد را در تسهیلات اعطایی تجربه کرده است. وی روند نسبت مطالبات غیر جاری بانک را از سال ۹۵ تا آذر ۹۷ نزولی توصیف کرد و گفت : نسبت مطالبات غیر جاری طی سه سال گذشته از ۲۸ درصد به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

مهمترین پروژه های تامین مالی شده بانک

احمدی در ادامه، برخی از مهمترین طرح های جاری بانک را معرفی کرد و گفت: فولاد کاوه جنوب کیش، مجتمع فولاد اردکان، آریا بندر ایرانیان، پتروشیمی گچساران، فولاد جهان آرا اروند، پتروشیمی سلمان فارسی، پتروشیمی بوشهر، توسعه نفت و گاز صبا اروند، گروه صنعتی و پژوهشی زرنام و پتروشیمی کردستان از جمله طرح های تامین مالی شده ازسوی بانک توسعه صادرات ایران بوده اند که بالغ بر ۸۱۰ میلیون یورو، ۱۳۵۴ میلیون دلار و ۱۸۰۸۸ میلیون یوان و ۶۹۲ میلیارد ریال برای آنها مصوب شده که از این میزان مبلغ ۶۵۱ میلیون یورو، ۸۴۷ میلیون دلار، ۱۵۲۰۰ میلیون یوان و ۶۹۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده است. همچنین بیان نمود ضمانت نامه های ریالی در آذر ۹۷ بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال بوده که ۳۵ درصد رشد و اعتبار اسنادی داخلی ۲ هزار و ۱۸۳ میلیارد ریال بوده که ۲۶ درصد رشد را نسبت به سال قبل شاهد بوده ایم.

احمدی خاطرنشان کرد: بانک توسعه صادرات با اعمال تدابیرلازم، پیگیری جهت انتقال و جابجایی وجوه بانک از حساب های بانک های خارجی را دستور کار قرار داد و خوشبختانه امروز مبلغی تحت عنوان منابع بلوکه شده نداریم.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران عملکرد بانک را در حوزه بین الملل متاثر از شرایط تحریم دانست و گفت: علی رغم اعمال تحریم ها اعتبارات اسنادی و بروات وارداتی به مبلغ ۵۸۱ میلیون دلار تنها ۱۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته و همچنین ضمانت نامه های ارزی نیز در آذر۹۷، با رشد ۱۶۷ درصدی به مبلغ ۴۰ میلیون دلار رسیده است.

ارایه خدمات ارزی توسط شرکت صرافی توسعه صادرات

وی به نقش مهم شرکت صرافی توسعه صادرات بعنوان یکی از صرافی های معتبر کشور اشاره کرد و گفت: شرکت صرافی توسعه صادرات با کمک به تخصیص ارزهای نیمایی، تامین اسکناس مشتریان و نیز انجام حوالجات ارزی به مشتریان توانسته است خدمات مطلوبی را به مشتریان بانک ارائه دهد به نحوی که تنها در حوزه حوالجات خارجی رشد دو برابری را در این مجموعه شاهد بوده ایم.

تعامل با دستگاه های همکار

حبیب احمدی ضمن ارزیابی مطلوب تعامل بانک با دستگاه های حاکمیتی و نظارتی چون بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صمت، وزارت امور خارجه، ریاست جمهوری و نهادهای نظارتی ( سازمان حسابرسی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی ) اذعان داشت: بانک مشارکت فعالی در کارگروه صادرات غیر نفتی و رفع موانع تولید دارد و همچنین عضو فعال کمیته کارشناسی شورای عالی صادرات غیر نفتی است؛ بانک توسعه صادرات حضور فعالی در ماموریت های برون مرزی در معیت مقامات ارشد، شرکت در نشست ها و امضای قراردادها و تفاهم نامه ها و کمیسیون های مشترک دارد و در جلسات و سفرهای استانی ریاست جمهوری نیزحضور فعال دارد.

وی اعلام کرد: از مجموع ۱۵ هزار میلیارد ریال خطوط اعتباری دریافتی از بانک مرکزی، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال در قالب اعتبار در حساب و مابقی بصورت خط اعتباری جهت حمایت از طرح های صادرات محور در اختیار بانک قرار گرفته است؛ از قراردادهای ریالی منعقده با صندوق توسعه ملی، بالغ بر ۲۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و قراردادهای ارزی این بانک با صندوق توسعه ملی در این محدوده زمانی ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

حبیب احمدی کسب رتبه خوب درارائه گزارش های عملکرد سالیانه و ارتقای رتبه بانک در سال ۹۶ نسبت به سال قبل را دستاورد قابل توجهی دانست و گفت: تعامل فعال و مثبت با مقامات ارشد وزارت خانه به ویژه معاون محترم بانکی و بیمه و مدیر کل محترم امور بانکی در حوزه های مختلف کاری و همکاری مطلوب با وزارت امور اقتصادی و دارایی در فرایند تصویب و ابلاغ بودجه بانک، پس از ابلاغ قانون مدیریت خدمات کشوری داشته است.

وی راه اندازی سامانه ها و سرویس های مختلف در بانک به منظور ارائه خدمات متنوع و مختلف، امکان سنجی در زمینه های نرم افزار و حوزه مدیریت امنیت اطلاعات و نیز توسعه و ارتقای سیستم ها را از دیگر عملکرد های بانک اعلام کرد.

عملکرد حوزه آموزش و پژوهش

احمدی، رشد ۵۷ درصدی در تعداد گزارش های پژوهشی کاربردی انجام شده در اداره پژوهش و مدیریت ریسک را دستاورد قابل توجهی در این حوزه دانست و همچنین برگزاری ۱۸ هزار و ۹۷۲ ساعت دوره های تخصصی و ۲۳ هزار و ۵۹۷ ساعت دوره های عمومی تا پایان آذرماه ۹۷ را از برنامه آموزشی هدفمند برای ارتقا دانش و آگاهی در بین همکاران بانک دانست.

برنامه های ارتباط با مشتریان

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات گفت: درحوزه بازاریابی و ارتباط با مشتریان برنامه های متعدد و متنوعی طراحی و اجرا شده است که از جمله آنها می توان به سفرهای استانی مدیرعامل و اعضای محترم هیات مدیره و شرکت در جلسات با حضور صادرکنندگان، کارآفرینان و مقامات استانی، بازدید از واحدهای تولیدی، برگزاری ۵ نشست تخصصی در مراکز استانها، برگزاری دوره های تخصصی در حوزه عملیات ارزی برای مشتریان بانک توسط باشگاه مشتریان، بانکداری شرکتی، طراحی بسته حمایتی ویژه صادرکنندگان نمونه و استانی، جذب مشتریان بورسی از طریق سامانه کدال، تهیه کمپین بازاریابی و تامین مالی صادرات به روسیه به منظور ارتباط و تعامل بیشتر با مشتریان و صادر کنندگان اشاره نمود.

سرمایه گذاری های بانک توسعه صادرات

وی در ادامه در مورد واگذاریهای بانک گفت: واگذای سهام ۱۵ شرکت از شرکت های زیرمجموعه بانک، جمعا به مبلغ ۲ هزار و ۵۰۸ میلیارد ریال انجام پذیرفته است که با این واگذاریها ۳۵ درصد از سرمایه گذاری های بانک توسعه صادرات در سهام شرکت های تابعه تقلیل یافته است. حبیب احمدی اعلام کرد در راستای سیاست های دولت محترم تعداد کل شرکت های فعال از ۲۶ شرکت در سال ۹۴ به ۱۰ شرکت در سال ۹۷ تقلیل پیدا کرده است.

احمدی در خصوص سیاست های رسانه ای بانک در شرایط تحریم گفت: بانک با تشکیل کمیته رسانه ای و با بهره گیری از قالب های متنوع محتوایی بنا دارد اخبار و عملکرد بانک را به دور از جو ناامیدی و سیاه نمایی بصورت شفاف منعکس کند.

مدیر امور شعب و بازاریابی به برگزاری ۷ فقره مزایده اموال تملیکی( فروش ۱۷ ملک مجموعا به مبلغ ۷۸۳ میلیارد ریال ) و اقاله ۲ فقره از املاک به مبلغ ۴۳ میلیارد ریال و نیز اجای قانون رفع موانع تولید اشاره کرد.

برنامه چرخشی شغلی در شعب

وی همچنین گفت: جابه جایی همکاران در رده های مدیریتی و کارشناسی بین شعب کما فی السابق صورت می پذیرد و سالانه ۱۰ درصد از همکاران در برنامه چرخشی شغلی جابه جا می شوند و در کنار این برنامه ها عملکرد شعب بصورت ماهانه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد و در قالب کارنامه به شعب اعلام می شود.

همایش سراسری مدیران بانک توسعه صادرات ایران با محوریت بررسی چشم انداز بانک و مصون سازی خدمات در شرایط تحریم، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور معمارنژاد، معاون امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصاد و دارایی، معاون پشتیبانی، اداری و مالی قوه قضاییه و مدیران بانک توسعه صادرات در تهران برگزار شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا