بانکبانک و بیمه

نشست مدیرعامل بانک کارآفرین با مسئولان ارشد مدیریت فناوری اطلاعات

حمید تهرانفر مدیرعامل بانک کارآفرین روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه با مدیر، معاونان و روسای ادارات و گروه‌های فناوری اطلاعات دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک کارآفرین در این دیدار که عزمی معاون مدیرعامل در امور بانکی و کریمی معاون مدیرعامل در امور اجرایی وی را همراهی می‌کردند، وی با اشاره به جایگاه بخش فناوری اطلاعات در سودآوری بانک‌ها تصریح کرد: با توجه گسترش فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطاتی به ویژه در یک دهه اخیر، بخش فناوری اطلاعات بانک‌ها اهمیتی استراتژیک پیدا کرده است. زیرا این بخش نقش حیاتی در چرخش امور و فعالیت‌های روزانه تمامی بخش‌های بانک ایفا می‌کند.

تهرانفر تصریح کرد: تنوع‌بخشی به سبد محصولات الکترونیکی بانک موجب افزایش سهم بانک از بازار خدمات الکترونیکی و در نتیجه افزایش EPS بانک خواهد شد. بنابراین برای تحقق سودآوری بیشتر، تقویت بخش فناوری اطلاعات بانک یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و باید با سرعت و جدیت دنبال شود.

مدیرعامل با اشاره به پتانسل بالای همکاران این مدیریت خاطرنشان کرد: تمامی بانک‌های موفق و پیشرو در بخش فناوری اطلاعات توانمند و حرفه‌ای عمل می‌کنند. خوشبختانه در بانک کارآفرین هم همکاران حرفه‌ای، متخصص و توانمند مشغول به کار هستند. با بهره گیری از پتانسیل بالای این نیروهای جوان و کارآمد، می‌توان تغییرات لازم و متناسب با مقتضیات زمانی را ایجاد کرد.

تهرانفر در این نشست با تبیین ضرورت بهینه‌سازی و انجام تغییرات زیرساختی در این حوزه خاطرنشان کرد: تقویت بخش فناوری اطلاعات بانک بسیار مهم و حیاتی است. ماهیت ارائه خدمات بانکی به‌ویژه در دو دهه اخیر تغییرات اساسی کرده است. ارائه خدمات بانکی هر روز بیش از گذشته از بانکداری سنتی فاصله گرفته و به سمت بانکداری الکترونیکی حرکت می‌کند. بنابراین بخش فناوری اطلاعات بانک باید پیش از گذشته به تکنولوژی‌های جدید و روزآمد مجهز گردد.

وی همچنین افزود: به‌کارگیری و استفاده از فناوری‌های نوین به‌ویژه در زمینه بانکداری باز و ارائه خدمات جدید به مشتریان، باید دراولویت کاری مدیریت فناوری اطلاعات قرار بگیرد تا بتوانیم رضایت حداکثری مشتریان را جلب کنیم و از سایر رقبا در این زمینه عقب نمانیم.

تهرانفر تاکید کرد: با توجه به سرعت تغییر تکنولوژی‌ها، ارائه خدمات متنوع و جدید بر بستر ابزارهای همراه ضروری است و بر این اساس مدیریت فناوری اطلاعات باید تمامی تمهیدات لازم را به کار گیرد تا در توسعه و تجهیز این بخش نیز در زمره بهترین‌های صنعت بانکی کشور قلمداد شویم.

مدیرعامل در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد اراده جمعی جهت اجرای برنامه‌ها و تغییرات موردنظر در سطح فناوری اطلاعات ضروری است. بدون انگیزه و اراده جمعی، برنامه‌های تحول‌آفرین، خطیر و استراتژیک قابل تحقق نیستند. بنابراین تمامی همکاران مدیریت فناوری اطلاعات در تمامی سطوح، باید تلاش خود را در جهت ایجاد تغییرات ضروری و مناسب سازمانی به کار بگیرند تا در جهت بهبود عملکرد کلی بانک گام‌های استواری برداریم.

بر اساس این، در پایان این بازدید فریبرز قربانیان مدیر امور فناوری اطلاعات، گزارشی از عملکرد این مدیریت به مدیرعامل و هیات همراه ارائه داد. همچنین مدیران حوزه‌های مختلف این واحد، در خصوص مقتضیات و وظایف اساسی واحدهای زیرمجموعه، نقاط مثبت و چالش‌های موجود به تفصیل مطالبی را بیان داشتند.

از طريق
احمد گردان

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا