بورسبورس اوراق

پایان هفته آرام بورس

بورس تهران پرونده این هفته را تحت تاثیر تشدید عرضه ها بست. با این وجود و با توجه به تعطیلات هفتگی ، بورس تهران در روز چهارشنبه بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی را به ثبت رساند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  آخرین روز معاملاتی این هفته بورس تهران، با تشدید عرضه ها همراه شد، به این ترتیب شاخص کل با ریزش محسوسی به کار خود پایان داد. نماگر اصلی تالار شیشه ای امروز افت بیش از ۶۰۰ واحدی را به ثبت رساند تا این مولفه مهم بورسی در سطح ۱۵۷ هزار و ۳۰۰ واحد قرار بگیرد. دیگر شاخص های بورسی نیز همراه با شاخص کل منفی شدند، در این میان شاخص هم وزن با افت محدود تر همراه شد. شاخص کل (هم وزن) در روز چهارشنبه با افت ۲۹ واحدی کماکان در کانال ۲۹ هزار واحدی باقی ماند.

همچنین بخوانید

ارزش معاملات بورس امروز نسبت به روز قبل با رشد ۱۲ درصدی همراه شد و به رقم ۴۰۷ میلیارد تومان رسید. همچنین حجم معاملات نیز نسبت به روز مزبور رشد ۲۱ درصدی داشت و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون سهم ثبت شد.

در زمینه نمادهای اثرگذار نیز “وبملت” بزرگترین اهرم افت بازار شد. گروه مپنا در جایگاه دوم قرار گرفت و بانک تجارت در جایگاه سوم بیشترین نمادها با تاثیر منفی قرار گرفت. در این میان مانند روز گذشته صنعتی و معدنی گل گهر مانع از افت بیشتر شاخص کل شد.

خالص تغییر مالکیت روزانه بورس تهران امروز بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان ثبت شد و بار دیگر حقوقی ها بازیگردان های اصلی معاملات بودند. در همین زمینه حقوقی ها حمایت ویژه ای از گروه بانک ها داشته و بعد از آن حضور پر رنگی در صنایع کانه های فلزی و خودرو داشتند. در آن سو حقیقی ها بیشترین تقاضا را در نمادهای صنعت فلزات اساسی داشتند و بعد از آن محصولات شیمیایی و غذایی ها بیشترین تقاضا را از این سمت به ثبت رساندند.

“وتوکا” در روز چهارشنبه بیشترین خرید را از سوی حقیقی ها به خود دید و بعد از آن “وپترو” بیشترین تقاضا را از  سوی بازیگران خرد به ثبت رساند. بازیگران بزرگ نیز بیشترین جمع آوری صفوف را از نماد “وبملت” داشتند و بعد از آن بانک تجارت شاهد حمایت بزرگان بازار بود.

در آخرین روز هفته “کسرام” بیشترین رشد قیمتی را به ثبت رساند و بیشترین افت قیمتی نیز مربوط به نماد “پدرخش” بود.

بانک ها بار دیگر برترین صنعت بازار بودند. ارزش معاملات این گروه مهم بورسی امروز بالغ بر ۴۷ میلیاردتومان بود. شیمیایی ها در رده دوم این جدول قرار گرفتند. در همین راستا ارزش معاملات این گروه نیز بیش از ۴۱ میلیارد تومان به ثبت رسید.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا