امور زیربناییتعاون و اشتغال

ایجاد کارگاه مهارت‌آموزی زنان سیستان‌وبلوچستانی با هزینه ژاپن

بعد از تجهیز کارگاه های آموزشی ویژه زنان بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار در استان های خراسان جنوبی و هرمزگان، ژاپن کارگاه های آموزشی زنان را در استان سیستان و بلوچستان تجهیز می کند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، قرارداد کمک مالی با حضور سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط خداداد اولیائی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان و میتسوگو سایتو، سفیر کشور ژاپن در ایران امروز، بیست و چهارم بهمن ماه در محل این سازمان امضاء شد.

با امضای قرارداد مذکور با هدف توسعه توانمندی های مهارتی زنان بدسرپرست و سرپرست خانوار در استان سیستان و بلوچستان، ۷۵ هزار یورو از سوی سفارت ژاپن در ایران به آموزش های فنی و حرفه ای در این استان اختصاص یافت.

پاک سرشت در نشست امضای قرارداد مذکور گفت: با امضای این قرارداد گامی جدید در توسعه همکاری های بین دو کشور بر می داریم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روابط بین کشور ایران و ژاپن را تاریخی و صمیمانه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه اقدام هایی که برای تقویت روابط بین دو کشور انجام می شود، متمرکز بر مسائل و علایق مشترک دو کشور است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه کشور ژاپن را به عنوان کشوری که سنت های نیرومند فرهنگی در حوزه کار، تلاش و کارآفرینی دارد، گفت: فعالیت مشترک جدیدی که امروز آغاز می کنیم برگرفته از همین فرهنگ کار و تلاش است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از منابع پروژه JJP برای تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای از سال ۲۰۱۸ میلادی در مناطق محروم شروع شده است، گفت: اجرای قرارداد مذکور نقش مهمی در رفع محرومیت از مناطق محروم کشور خواهد داشت.

پاک سرشت با بیان اینکه تاکنون در ۲ استان خراسان جنوبی و هرمزگان از این منابع استفاده شده است، تصریح کرد: در استان خراسان جنوبی، شهرستان درمیان مقدمات استفاده از این منابع را فراهم شده و طی هفته آینده با حضور سفیر کشور ژاپن در ایران، تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان شروع می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در استان هرمزگان نیز در ۴ مرکز آموزش فنی وحرفه ای برای استفاده از منابع پروژه JJP برای تأمین تجهیزات این مراکز استفاده شده است.

وی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای  مستقر در مناطق محروم کشور، تاکنون در مجموع از ۱۳۸ هزار یورو از اعتبارات پروژه مذکور بهره مند شده اند.

رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور افزود: قرارداد کمک مالی که امروز امضاء شد در استانی اجرا می شود که به شدت نیازمند توسعه توانمندی های مهارتی است.

وی ادامه داد: بنا داریم این منابع مالی برای تجهیز  مراکز آموزش فنی و حرفه ای  استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان چابهار، زابل و زاهدان استفاده شود.

پاک سرشت با تأکید بر ادامه همکاری های بین دو کشور افزود: این منابع در راستای توانمندساختن نیروی انسانی مناطق محروم شهرستان های یاد شده استفاده می شود تا بتوانند از معیشت آبرومندانه ای برخوردار شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در وضعیت فعلی کشور مؤثرترین راهبرد برای کاهش فقر و محرومیت از مناطق محروم آموزش های مهارتی است، گفت: ایجاد اشتغال و کاهش فقر از اولویت های این سازمان است.

در ادامه میتسو گو سایتو، سفیر ژاپن در ایران گفت: کشور ژاپن در زمینه های مختلفی از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … با کشور ایران همکاری های خوبی داشته است.

سایتو افزود: در حال حاضر همکاری های بین دو کشور در زمینه آموزش های فنی و حرفه ای و پزشکی صورت گرفته است که از اهمیت زیادی برخوردار است.

سفیر ژاپن در ایران در ادامه بر توسعه همکاری های این کشور با سازمان های دولتی و مردم نهاد در کشور ایران تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کشور ژاپن ۱۴۰ پروژه در راستای کمک های بلاعوض به مردم مناطق محروم ایران در ۲۰ سال گذشته اجرا کرده است، افزود: تجهیز مراکز آموزش فنی وحرفه ای در راستای حمایت مردم ژاپن از مردم ایران، دلیل محکمی بر اثبات روابط دوستانه بین دو کشور است.

 سایتو در ادامه اظهار امیدواری کرد این تجهیزات اهدائی در مناطق محروم و روستائی کشور ایران به درستی استفاده شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا