ارتباطات و فناوري اطلاعات

استارتاپ ها از بازار بخش خدمات غافل نشوند/از دولت فاصله بگیرید

سورنا ستاری در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه دانشگاه ها باید درصد قابل توجهی از درآمد خود را از محل فروش تکنولوژی دریافت کنند و باید این فضا تقویت شود، اظهار کرد: باید سرمایه گذاران نیز به این فهم برسند که چگونه می توانند از ظرفیت استارتاپ ها استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی اازستاد خبری جشنواره وب و موبایل ایران، وی با بیان اینکه خوشبختانه اکوسیستم استارتاپ ها در حال شکل گیری است اظهار کرد: اگر ما می خواهیم در کشور و دولت شاهد رشد و توسعه باشیم باید از نوآوری حمایت کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مزایا و معایب اقتصاد نتی بیان کرد: ما در دولت باید بتوانیم بستر سازی لازم را برای فعالیت در این عرصه داشته باشیم و فرهنگ عمومی در این زمینه نیز باید تقویت شد
وی با بیان اینکه استارتاپ ها دارای ظرفیت های بسیاری هستند که می توانیم آنها را به بخش های مختلف تزرق کنیم اضافه کرد: اتفاقات خوبی در این عرصه در حال رقم خوردن است.
ستاری با اشاره به اینکه کتاب های زیادی در خصوص استارتاپ های موفق چاپ کرده ایم یادآور شد: استارتاپ های خدماتی بازار گسترده ای دارد که قطعا شما در عرصه فناوری نوین رقابت هایی با سیستم سنتی دارید و البته سیستم سنتی قوی است.
وی با اشاره به اینکه اکو سیستم های کسب و کار در حال رشد و پیشرفت هستند بیان کرد: شهرداری ها در حوزه فضای جاز فعال هستند و آشنایی دارند و باید از این ظرفیت استفاده کنید.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه مشکل شهرها را قرار نیست که شهرداری ها حل کنند، بیان کرد: باید مشکلات شهرها توسط مردم حل شود. این پیامی است که باید به شهرداری ارائه دهیم و باید با استارتاپ های درست مشکلات را حل کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید ایده ها بومی شده و در کشور دنبال شود یادآور شد: استارتاپ های خدماتی بازار خدماتی بسیار خوبی دارند که باید از ظرفیت ها برای خدمات استفاه کنیم.
ستاری با اشاره به اینکه بخش خدمات رانتی و به پول نفت وابسته بوده و قطعا گران است افزود: شما در استارتاپ ها با خدمات ارزان می توانید جذب خوبی داشته باشید.
وی با بیان اینکه از سال گذشته به صورت جدی بر روی بحث شتاب دهنده ها فعال تمرکز داشته ایم، گفت: نسبت به سرمایه گذاری دولت به بخش خصوصی یک به ۱۰ است و امروز به جایی رسیده ایم که پارک های علم و فناوری نیز توسط بخش خصوصی فعال می شود.
معاون رئیس جمهور گفت: وقتی راجع به شهرهای هوشمند صحبت می کنیم یعنی کل شهر پارک فناوری بوده و می توان از ظرفیت های مهیا شده استفاده کرد.
وی افزود: فرهنگ اقتصاد نفتی است که ما را نابود می کند و بعد از مدتی این تفکر ایجاد می شود که مگر ما می توانیم بدون پول نفت زندگی کنیم.
ستاری با بیان اینکه باید در بخش های مختلف به ویژه بخش سرمایه گذاری از دولت فاصله بگیرید؛ گفت: پول نفت عاقبت بخیری نمی آورد؛ شاید مدتی رانتی ایجاد شود شاید مدتی توسعه ای را شاهد باشید ولی بعد از مدتی سقوط می کنید. این اتفاقات ماندگار نیست.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا