بورسبورس اوراقخودرو

سایپا ۱۵۹میلیون سهم «خپارس» و «ولساپا» را فروخت/۱۷۵ میلیون سهم «فخوز» توسط سهام‌دار عمده واگذار شد

در هفته منتهی به ۲۶ بهمن ماه سهم‌های بزرگی در بورس توسط سهام‌داران حقوقی جابه جا شد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت سایپا طی هفته جاری ۷۳ میلیون سهم پارس خودرو، زیر مجموعه خود را فروخت، اما همچنان با ۷ میلیارد سهام، «خساپا» سهام‌دار عمده «خپارس» است. سایپا در ادامه داد و ستدهای این هفته نیز، ۸۶ میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا را به فروش رساند. شرکت گروه توسعه اقتصادی پایندگان هم ۱۷۵ میلیون و ۱۱۰ هزار سهم فولاد خوزستان را واگذار کرد، اما همچنان با ۶ میلیارد سهم، سهام‌دار عمده «فخوز» است.

همچنین بخوانید

 از سویی شرکت مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن نیز شش میلیون و ۷۰۰ هزار سهم بانک سینا را به تملک خود درآورد تا با دراختیار داشتن ۱۷۳ میلیون سهم «وسینا» به عنوان پنجمین سهام‌داره عمده این بانک بورسی محسوب شود. همچنین شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین نیز در این هفته یک میلیون و ۵۰۰ هزار سهم سیمان شاهرود را فروخت، اما همچنان با ۴۱۸ میلیون سهم، سهام‌دار عمده «سرود» به حساب آید. بیمه پاسارگاد هم ۱۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم سرمایه گذاری پارس آریان را خرید، تا با دراختیار داشتن ۵۳۴ میلیون سهم «آریان» به عنوان یکی از سهام‌داران عمده این شرکت قلمداد شود.

 بر اساس این گزارش، شرکت کارآفرینان صنعت ذوب فلزات نیز ۲۸ میلیون و ۷۵۴ هزار سهم فروسیلیس‌ ایران‌ را فروخت. شرکت گروه مالی بانک پارسیان نیز ۱۲ میلیون و ۱۹۱ هزار سهم بانک پارسیان را به فروش رساند، این در حالیست که گروه مالی بانک پارسیان ۳۴۱ میلیون سهم «وپارس» را همچنان در تملک دارد. شرکت سرمایه گذاری سامان فرهنگیان نیز یک میلیون و ۴۳۰ هزار سهم شیشه همدان را خرید.

 

منبع
اقتصاد آنلاین- رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا