ارتباطات و فناوري اطلاعات

از ۱۰ مانع پیش روی استارتاپ ها تا اهتمام به تدوین رگولاتوری

مین ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات در پنل سالن اصلی جشنواره وب و موبایل با اشاره به شاخص های بین المللی آیینه ای است که وضعیت ما را برای خودمان مشخص می کند، گفت: باید امروز ببینیم که جلوی مسیر ما چه مشکلاتی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  ازستاد خبری جشنواره وب و موبایل ایران، ناظمی  باشاره به ۱۰ مانع در مسیر فعالیت یک استارتاپ گفت: شروع کسب و کار، دریافت مجوز، ثبت مالکیت، دریافت اعتبار، حمایت از سرمایه گذاران خرد، پرداخت مالیات، تجارت بین الملل، ضمانت اجرای قرارداد و مشکل ورشکستگی از موانع فعالیت پیش روی استارتاپ ها به شمار می رود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات بیان کرد: در دو شاخص شروع کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاری خرد وضعیت ما وخیم است.
حسام آرمندهی مدیرعامل کافه بازار نیز در این پنل بیان کرد: برخی می گویند که این شرکت ها دنبال منفعت هستند و وقتی چنین تقکری وجود دارد رقابت ایجاد می شود.
وی گفت: ریشه برخی این رقابت ها این است که برخی تصور می کنند که مجموعه هایی به سوددهی رسیده و تحمل این مسئله برای برخی از این نهادها قابل پذیرش نیست.
مدیرعامل کافه بازار با اشاره به اینکه ثبت شرکت ساده در کشور هلند دو روزه انجام می شود ولی در ایران این پروسه ها شش ماه ممکن است به طول می انجامد اضافه کرد: امروزه مسئله ما بزرگ شده و به فیلترینگ رسیدیم و مشکلی هم که گفته می شود این است که مجموعه ای بزرگ است.
رضا الفت نسب رئیس اتحادیه صنفی کسب و کارهای اینترنتی کشور گفت: به کسب و کارهای اینترنتی می گوییم که تا زمانی که تشکل و اتحادیه هست باید مطالبه گری بر عهده ایشان باشد.
وی یادآور شد: در اکوسیستم خود کسانی که زبان حاکمیت را بلد بوده و می توانند مطالبه گری داشته باشند کم داریم.
مهدی محمدی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات نیز در این پنل بیان کرد: مفهمومی در ارتباط باشهر نوآور و طبقه خلاق را ۱۰ سال پیش مطرح کردم و امروز خوشحالیم که این طبقه امروز شکل گرفته و موتور محرک تغییر هستند.
وی با بیان اینکه تغییر همواره با مقاومت روبه رو بوده و برخی از سمت دولت ها و برخی از سوی فعالان اقتصادی بوده است، یادآور شد: طبقه خلاق باید خودش را از دل زمین خاکی بیرون بکشد و در زمین بازی اصلی با رقبا روبه رو شوند.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات گفت: باید از فرصت های موجود استفاده کنیم و تشکل ها ارتباط خود را با نهادهای حاکمیتی که به سیستم کمک می کنند بیشتر کنند.
وی با اشاره به مسئله رگولاتوری بیان کرد: باید برای پارادایم های نوین باید رگولیشن ها را نیز مورد توجه قرار دهیم و خود کسب و کارهای اینترنتی باید در این زمینه وارد شوند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا