ارتباطات و فناوري اطلاعات

با تمرکز بر روی کپی کاری توسعه پایدار محقق نمی شود

فریدون کوهرنگی در پنل سالن اصلی همایش وب و موبایل با طرح سوالی مبنی بر اینکه نوآوری زاده قدرت است یا قدرت زاده نوآوری است؟ بیان کرد: ما در دوران باستان نوآوری های عجیبی داشتیم، نوآوری ها در اوج اقتدار ایران به عنوان یک قدرت اقتصادی و نظامی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از ستادخبری جشنواره وب و موبایل ایران، کوهرنگی با بیان اینکه در تاریخ جهان چنین سیکل نوآوری را نمی توانیم نادیده بگیریم، افزود: تا آخر قرن بیستم نوآوری در اختیار قدرت بوده است ولی در قرن بیست و یکم برای اولین بار وارد عصری شدیم که با قدرت شخص خودمان می توانیم در این حیطه تاثیرگذار باشیم که می توانیم آن را عصر خرد و پایداری نامگذاری کنیم.
بنیانگذار مپس با اشاره به اینکه امروز هم نوآوری برای به وجود آوردن مزیت رقابتی تاثیرگذار است، یادآور شد: ما وارد دوره ای می شویم که توسعه فقط با پایداری محقق می شود.
وی با اشاره به اینکه می توانیم کپی را پذیرفته و با مدل کشور خودمان نوآوری ها را ارائه دهیم تصریح کرد: اگر روی کپی کاری متمرکز شویم توسعه پایدار محقق نمی شود و مسؤولیت توسعه پایدار بر عهده دولت و… نیست.
کوهرنگی با بیان اینکه توسعه پایدار وظیه تک تک ما است، اضافه کرد: نوآوری به تکنولوژی ارتباطی ندارد، تکنولوژی ابزاری برای نوآوری است.
وی تاکید کرد: نوآوری زمانی اتفاق می افتد که به دیگران نگاهی به عنوان یک انسان داشته باشیم و باید این راه بدانیم که برای نسل های آینده فقط نوآوری ها به یادگار می ماند.

همچنین بخوانید

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا