ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سامسونگ از تبلت فوق باریک گلکسی تب S5e رونمایی کرد

 

تبلت های اندرویدی از نظر پشتیبانی و اپ‌های سازگار فرسنگ ها از آیپد جا مانده اند و حتی خود گوگل هم از چهار سال پیش تبلت جدیدی را روانه بازار نکرده؛ با این حالسامسونگ هنوز تسلیم نشده و حالا از تبلت میان رده جدیدی با عنوان گلکسی تب S5e رونمایی کرده است.

قطر تبلت از ۵.۵ میلی متر فراتر نمی رود
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این تبلت سبک و باریک که چند روز پیش هم گمانه زنی هایی درباره آن منتشر شده بود، به نمایشگری ۱۰.۵ اینچی از نوع اولد و با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل مجهز شده که ۸۱.۸ درصد از پنل خود را به خود اختصاص داده است. در واقع سامسونگ تنها شرکتی است که تبلت‌ها با پنل اولد را طراحی می کند و در این کار هم مهارت بالایی دارد. علی رغم شباهت زیاد بین گلکسی تب  S5e و تب S4، مدل جدید با قلم S Pen سازگاری ندارد.

همچنین بخوانید

قطر محصول جدید سامسونگ از ۵.۵ میلی متر فراتر نمی رود و وزن آن هم به ۴۰۰ گرم محدود شده است. زیر این بدنه چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون ۶۷۰ با حداکثر کلاک ۲ گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی ادرنو ۶۱۶ آرام گرفته اند. گلکسی تب S5e از نظر حافظه در دو مدل با ۴ گیگابایت رم+ ۶۴ گیگابایت مموری یا ۶ گیگابایت رم+۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ارائه شده و مسئولیت تامین انرژی آن هم بر عهده باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی قرار دارد.

ماژول های تصویربرداری شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی است. دوربین اصلی این دستگاه قابلیت ثبت ویدیوهای UHD 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

از دیگر قابلیت های این دستگاه باید به اندروید ۹ پیش فرض، پشتیبانی از کارت میکرو SD، کلید اختصاصی بیکسبی، چهار اسپیکر دالبی اتموس، درگاه Type-C و بدنه فلزی اشاره کرد. کاهش قطر بدنه اما به قیمت حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون تمام شده است. کمپانی کره ای تبلت جدید خود را با دکس همراه کرده تا امکان نمایش محتوا روی نمایشگر بزرگتر فراهم شود.

بر اساس برنامه زمانبندی سامسونگ گلکسی تب S5e در بهار سال آینده و با قیمت ۴۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد.

منبع
دیجیاتو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا