امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۲۰ هزار میلیارد ریال برای بخشودگی جرائم بانکی کشاورزان

۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار، به منظور بخشودگی سود، کارمزد و جرائم تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیر مترقبه درسال زراعی ۹۷-۹۶، توزیع شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، سیدمحمد موسوی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: این حمایت ۲۰ هزار میلیارد ریالی دولت، شامل آن دسته از خسارت دیدگان بخش کشاورزی است که در سال زراعی ۹۷-۹۶ دچار حوادث غیرمترقبه شده اند و سررسید بدهی آنها، از ۹۶.۷.۱ تا ۹۷.۱۲.۲۹ است.

وی، اجرای بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه را یکی از راهکارهای اساسی جبران خسارت ناشی از انواع مخاطرات طبیعی مانند خشکسالی، سرمازدگی، طوفان دانست و اظهار داشت: با پی گیری های مستمر وزیر جهاد کشاورزی و حمایت های وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، موضوع بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی این کشاورزان، در ۲۱ آذر ماه امسال به تصویب دولت رسید.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، بار مالی این مصوبه را ۲۰ هزار میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این مبلغ توسط سازمان برنامه و بودجه تضمین شده و توزیع استانی آن با مشارکت وزارت کشور، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی انجام شده است.

موسوی ادامه داد: پرونده های مشمولین این مصوبه باید در کارگروه موضوع بند (خ) ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه که در شهرستان ها و مرکب از فرماندار هر شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی و مدیر بانک عامل ذی ربط است، بررسی شود و پس از تائید از طریق بانک عامل ذی ربط، بخشودگی سود، کارمزد و جرایم تسهیلاتی خسارت دیدگان انجام شده و اصل تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده نیز به مدت سه سال امهال می شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا