صنعت، معدن، تجارت

تأملی درباره انتخابات پیش‌ روی اتاق بازرگانی ایران

پارلمان بخش خصوصی این روزها در کشاکش نو کردن قبایی تازه بر تن خویش است.

به‌گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سال‌هاست اتاق بازرگانی ایران به محفلی برای درک حرف‌ها و دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی ایران به عنوان رگ‌های  حیاتی اقتصاد ایران تبدیل شده و به همین واسطه امین‌ترین و معتمدترین صدای مشورتی برای همه‌ دولت‌ها و دولتی‌ها در اقتصاد ایران است.

در واقع ارائه نظرات مشورتی به قوای سه گانه و همکاری با دستگاه‌های اجرایی، ایجاد هماهنگی و همکاری بین بازرگانان و صاحبان صنایع، معادن و کشاورزی، برقراری ارتباط با اتاق‌های بازرگانی سایر کشورها، تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاری داخلی در امور تولیدی و کمک و ترغیب ارکان مختلف حکومت به بهبود فضای اقتصادی در جهت توسعه بخش خصوصی و حمایت از کارآفرینی از مهم‌ترین راهبردهای اتاق‌های بازرگانی در ایران است.

نمی‌توان این واقعیت مهم را کتمان کرد که پارلمان بخش خصوصی ایران نیز نیازمند استنشاق هوایی تازه است. تجربه چند دهه فعالیت اتاق بازرگانی ایران نشان می‌دهد، بخش زیادی از نمایندگان به واسطه فعالیت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های تخصصی خود تبدیل به صدایی از صنایع و کسب و کارهای کلان در این حوزه می‌شوند. اما رساندن هوایی تازه و برقراری فصلی جدید در پارلمان بخش خصوصی را باید در این نقطه جست‌وجو کرد.

در واقع نیاز امروز صنعت فاصله گرفتن از بخشی نگری و تک صدایی است. برای رسیدن به فصلی تازه در اتاق بازرگانی ایران نیاز داریم از فردمحوری و نگاه‌های بخشی نگری به روحیه فعالیت گروهی، صنفی، انجمنی برسیم و صداهای متکثر را به صدای بلند انجمن‌ها و فعالیت‌های گروهی و تیمی برسانیم. در برخی موارد در اتاق‌ بازرگانی ایران و هیات‌های نمایندگی شاهد این مساله بوده‌ایم که  برخی فردمحور بوده‌اند و افراد به واسطه فعالیت‌های اقتصادی فردی و شخصی و برندهای تحت مدیریت خود که جای خود بسیار شایان تقدیر و احترام است، اقدام به فعالیت در پارلمان بخش خصوصی می‌کردند.

اما لازم به یادآوری است که، فصل تازه در اتاق بازرگانی ایران، حضور چهره‌ها و افرادی است که علاوه بر مدیریت‌های موفق و مولد خود در برندها و صنایع مختلف، توانایی و تجربه فعالیت در انجمن‌های تخصصی از جمله را هم داشته باشند و بتوانند از نیازها و نظرات صنایع مرتبط با انجمن‌های تخصصی حراست کنند و با فعالیت گروهی راه را برای رسیدن به اهداف ملی در صنایع ایران هموار کند.

*عضو هیات نمایندگان اتاق ایران

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا