بین الملل

تعداد بی‌سابقه‌ای آمریکایی‌ در بازپرداخت‌ وام خودرو عقب افتادند

روی هم انباشته شدن بدهی وام خودرو، نشانه‌ بدی برای اقتصاد آمریکا است؛ یعنی طبقه متوسط جامعه با مشکلات اقتصادی جدی‌ای روبرو هستند که مجبورشان می کند نیازهای اصلی خود را قربانی کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، به اعتقاد پروفسور اقتصاد، ریچارد ولف، روی هم انباشته شدن بدهی وام خودرو، نشانه‌ای آزاردهنده برای اقتصاد آمریکا است و به معنای این است که طبقه متوسط جامعه با مشکلات اقتصادی جدی‌ روبرو هستند که مجبورشان می نیازهای اصلی خود را قربانی کنند.

طبق گزارش جدیدی که توسط فدرال‌رزرو نیویورک منتشر شد، رقم رکوردی ۳ میلیون شهروند آمریکایی، در پرداخت وام خودروی خود، ۳ ماه یا بیشتر عقب هستند.

این رقم ۱ میلیون نفر بیشتر از آمار سال ۲۰۱۰ است، که دنیا هنوز به طور کامل از بحران اقتصادی خارج نشده بود.

ریچارد ولف، پروفسور اقتصاد و یکی از موسسان دموکراسی ات ورک، این شرایط را با شرایط پیش از بحران بزرگ اقتصادی جهان، که سر به فلک کشیدن بدهی وام‌های مسکن، جرقه‌ای برای آغاز سرازیری بود، مقایسه کرده است.

او می‌گوید: شهروندان طبقه بالای جامعه وضعیت خوبی دارند اما اکثریت جامعه اگر بتوانند کاری پیدا کنند، کار آنها درآمد و مزیت‌های کمتری خواهد داشت که شما شاهد نتایج آن هستید.

ولف گفت: اگر این تنها وام‌های پرداخت نشده خودرو بود، قضیه فرق می‌کرد، اما اغلب مردم با مشکلات جدی اقتصادی روبرو هستند و کوچکترین افت شرایط اقتصادی ما را در لبه پرتگاه قرار خواهد داد.

این تحلیل‌گر اقتصادی هشدار داد: خودرو بخشی ضروری از زندگی روزمره یک آمریکایی را تشکیل می‌دهد. آنها برای رفتن به سر کار، رساندن کودکان خود به مدرسه و خرید کردن، به خودرو نیاز دارند. این حقیقت که آنها برای چیزی به این مهمی پول نمی‌دهند، ممکن است به این معنا باشد که این افراد نمی‌توانند برای سایر چیزهای ضروری مانند مراجعه به پزشک، هم پول پرداخت کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا