بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

از هر ۱۰ نفر، یک نفر از ارزهای رمزنگاری‌شده برای انجام پرداخت استفاده می‌کند

ارزهای رمزنگاری‌شده که از آنها هم برای انجام جرائم استفاده می‌شود و هم مورد توجه افرادی قرار گرفته که قصد افزایش سریع پول دارند، به یک روش پرداخت معروف تبدیل شده است و براساس گزارش جدیدی از آزمایشگاه کاسپراسکای، از هر ۱۰ نفر، یک نفر برای انجام پرداخت‌شان از این ارزها استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجرمان سایبری هم با هدف قرار دادن صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده و تغییر و اصلاح تهدیدهای قدیمی، سرمایه‌گذاران در این حوزه را به سمت خود می‌کشانند و از آنجایی که هکرها برای دسترسی به این سرمایه‌ها از تکنیک‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کنند، به این ترتیب مردم در معرض خطر از دست دادن ذخایر ارزهای رمزنگاری‌شده‌شان قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید

برترین روش‌های پرداختی

در حال حاضر تعداد کسب‌وکارهایی که ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌عنوان یک شیوه پرداختی ارائه می‌دهند، بسیار زیاد است؛ مانند بسیاری از خرده‌فروشی‌ها و کسب‌وکارهای غذایی. با کاهش قیمت این ارزها، بسیاری از تیم‌های برتر ورزشی هم شروع به مشارکت و همکاری با صرافی‌های ارزهای رمزنگاری‌شده کردند.

با اینکه مردم علاقه بسیاری به سرمایه‌گذاری و استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده نشان می‌دهند اما همچنان دارایی‌هایشان در معرض دزدیده شدن از کیف پول‌های ارزهای رمزنگاری‌شده، صرافی‌های ناامن و ICOها قرار دارند. مواردی دیده شده که در آن توکن‌های دیجیتالی به ارزش ۵۳۰ میلیون دلار به سرقت رفته‌اند.

ویتالی امزکوف رئیس بخش تایید مرکز رشد آزمایشگاه کاسپراسکای می‌گوید: «علی‌رغم کاهش قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده، همچنان تمایل زیادی به انجام تراکنش‌های دیجیتالی میان مصرف‌کنندگان وجود دارد. تحقیقات مصرف‌کنندگان ما نشان می‌دهد که ۱۳ درصد مردم ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌عنوان گزینه‌ای برای انجام پرداخت‌هایشان انتخاب می‌کنند و این موضوع واقعا جای تعجب دارد. باتوجه به اینکه صرافی‌های آنلاین هنوز به دوران بلوغشان نرسیده‌اند به همین دلیل خطراتی حول و حوش این صرافی‌ها وجود دارد.»

به گفته امزکوف باید به این مورد توجه کرد که اگر سرمایه‌ها امن و مطمئن نباشند، ممکن است عواقب مالی مخربی برای مصرف‌کنندگان وجود داشته باشد.

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا