بین الملل

هند پس از حمله تروریستی، مالیات بر واردات پاکستان را بالا برد

به دنبال حمله تروریستی که منجر به کشته شدن ده‌ها سرباز هندی شد، هند پاکستان را از لیست کشورهای بسیار صمیمی خود خارج کرد و به دنبال آن تعرفه واردات تمام کالاهای پاکستان را بالا برد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ انگلیسی، به دنبال حمله تروریستی که منجر به کشته شدن ده‌ها سرباز هندی شد، هند پاکستان را از لیست کشورهای بسیار صمیمی خود خارج کرد و به دنبال آن تعرفه واردات تمام کالاهای پاکستان را بالا برد.

آرون جایتلی، وزیر مالی هند، در پیامی توییتری گفت: تعرفه پایه وارد بر تمام صادرات پاکستان به هند، فورا به ۲۰۰ درصد افزایش می‌یابد.

یک مقام دولتی هند گفت که خارج کردن پاکستان از وضعیت کشورهای بسیار صمیمی، می‌تواند بر ۲.۶۱ میلیارد دلار تجارت دوجانبه این کشور با هند تاثیر بگذارد. طبق آمار مرکز تجارت بین‌الملل، واردات هند از پاکستان شامل میوه، نمک، سوخت و کود می‌باشد.

این اقدام پس از آن انجام شد که روز پنج‌شنبه، در یک حمله تروریستی به کاروانی از نظامیان در کشمیر، ۴۰ نفر از پرسنل نظامی کشته شدند و بسیار از افراد هم آسیب دیدند. جیش محمد، یک گروه تروریستی که پایگاه آن در پاکستان است، مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. این حمله در پولواما، در نزدیکی پایتخت ایالتی سریناگار، اتفاق افتاد.

پاکستان اتهامات وارده را رد کرده است. وزیر مالی پاکستان، اسد عمر، گفت که خارج شدن هند از لیست کشورهای صمیمی، تاثیر زیادی بر اقتصاد نخواهد گذاشت.

نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، در سخنرانی خود اعلام کرد: هند به این حمله پاسخی درخور خواهد داد. به نیروهای امنیتی آزادی کامل داده شده است تا در این مورد تصمیم‌گیری کنند. من به گروه‌های تروریستی و اسپانسرهای آنها می‌گویم، اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شدید و حالا باید تاوان سنگینی پس دهید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا