بین الملل

کمترین رشد اقتصادی سنگاپور از ۲۰۱۶ تاکنون رقم خورد

با نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تنش‌های تجاری جهانی، ریسک‌های برگزیت و ادامه یافتن وضعیت نامشخص سرنوشت مذاکرات تجاری چین-آمریکا، اقتصاد سنگاپور در حال کندتر شدن است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، با نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد تنش‌های تجاری جهانی، ریسک‌های برگزیت و ادامه یافتن وضعیت نامشخص سرنوشت مذاکرات تجاری چین-آمریکا، اقتصاد سنگاپور در حال کندتر شدن است.

وضعیت این کشور به شدت به بخش خدمات مالی آن وابسته است که این اهمیت رویدادهای جهانی در در اقتصاد را بیشتر کرده است، اما نشانه‌های هشداردهنده‌تری هم ظاهر شده‌اند؛ بخش تولید این جزیره هم در حال کند شدن است.

طبق گزارش وزارت تجارت سنگاپور، تولید ناخالص ملی سنگاپور در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ با رشد ۱.۹ درصدی همراه بود که از پیش‌بینی دولتی ۲.۲ درصدی و پیش‌بینی ۲.۱ درصدی بازارها هم کمتر بود.

این کمترین نرخ رشد اقتصادی سنگاپور از سه‌ماهه سوم ۲۰۱۶ تا کنون است. در آن زمان با آشفتگی‌های اقتصادی‌ای که به دنبال رفراندوم برگزیت و انتخابات آمریکا ایجاد شد، اقتصاد سنگاپور فقط ۱.۲ درصد رشد کرد.

نسبت به سه‌ماهه سوم، اقتصاد سنگاپور در سه ماهه چهارم ۱.۴ درصد رشد کرد، درحالی‌که وزارت تجارت انتظار رشدی ۱.۶ درصدی را داشت.

وزارت تجارت در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتظار می‌رود اقتصاد سنگاپور در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کندتر شود. اولین عامل موثر در این زمینه این است که بخش تولید سنگاپور به دنبال ۲ سال رشد قدرتمند، تحت تاثیر کاهش تقاضا برای کالاهای های‌تِک و الکترونیک، با افت رشد روبرو خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا