بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سه نفری که با تمام وجود از بیت‌کوین متنفرند را بشناسید

بیت‌کوین از آن سوژه‌هایی است که احساسات بسیار قوی را میان مردم برمی‌انگیزد. لیبرتاریان‌ها عاشق آنند و آنارشیست‌ها آن را می‌پرستند و سایفرپانک‌ها هم از طرفداران پروپاقرصش به حساب می‌آیند. اما به این نکته توجه کنید که تمامی احساسات ابرازشده دربرابر این ارزهای رمزنگاری‌شده، احساسات مثبت و خوش‌بینانه نیست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راه پرداخت، بانکدارها از این ارزها می‌ترسند، سیاست‌مداران به آن اعتماد ندارند، طرفداران محیط‌زیست آن را تحقیر می‌کنند و تعدادی هم هستند که از آن واقعا متنفرند.

در ادامه شما را با سه نفر از کسانی که واقعا از بیت‌کوین نفرت دارند و دلایلی که در این زمینه مطرح می‌کنند، آشنا می‌کنیم.

دیوید جرارد

نفرتی که جرارد به بیت‌کوین دارد بسیار سفت و سخت است و در حدی است که اگر او بیمار بود و ساتوشی ناکاماتو داروی موردنظر را به او می‌داد، بدون شک از پذیرفتنش امتناع می‌کرد. او همیشه در حال بدگویی از تمام چیزهای رمزنگاری‌شده است و تنفر خاصی نسبت به بیت‌کوین دارد چراکه آن را پایه و اساس به‌وجود آمدن دیگر چیزهای رمزنگاری‌شده می‌داند.

جرارد را به خاطر کتابی که از آن منتشر شده با نام «Attack of the 50 foot Blockchain» می‌شناسند و دیگر اثرات او نیز در سایت‌های مانند Foreign Policy نیز مشاهده می‌شود در آنجا مقاله‌های بسیار معروفی مانند «بیت‌کوین را فراموش کنید، تشک خودتان را امتحان کنید، ارزهای رمزنگاری‌شده به همان اندازه امن هستند که شما پولتان را در یک جوراب و زیر تشک شخص دیگری قرار دهید» منتشر شده است.

از دیگر کارهایی که جرارد در زمینه بروز تنفرش از ارزهای رمزنگاری‌شده نشان داد این بود که مطلبی با عنوان «مشکل بیت‌کوین» را برای سایت The Block نوشت و در آن گفته بود مشکلی که در خصوص بیت‌کوین وجود دارد شامل همه‌چیز می‌‌شود. او در سخنرانی گفته بود که دهه‌ها است چیزی به اسم بیت‌کوین وجود دارد که از نرم‌افزارها و بلاکچین به وجود آمده است. اینکه چطور می‌تواند با تمام دنیا وارد تعامل شود سوالی است که هنوز پاسخ مشخصی برایش وجود ندارد. به گفته جرارد اکثر فناوری‌های جدید چندان دوام نمی‌آورند.

نوریل روبینی

این اقتصاددان که او را با نام مستعار «دکتر دووم» نیز می‌شناسند، انتقادش سمت ICOهای جعلی و مواردی است که هیچ لزومی ندارد روی بلاکچین سوار باشند. روبینی در بخشی از صحبت‌هایی که انجام داده بود به این موضوع اشاره کرد که هر اتفاقی برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی رخ بدهد، آنها هیچ‌وقت ارزهای رمزنگاری‌شده غیرمتمرکز را جایزگین ارزهای دیجیتال خودشان نخواهندکرد.

پاول کراگمن

نوریل روبینی تنها اقتصاددانی نیست که درگیر فهم و درک اقتصاد بیت‌کوین است. کسی که نویسنده مطلبی با عنوان «تا سال ۲۰۰۵ مشخص می‌شود که تاثیر اینترنت بر اقتصاد چندان بزرگتر از تاثیر ماشین‌های فکس نبوده است» هم نسبت به بیت‌کوین مشکوک است. کراگمن در سال ۲۰۱۳ در روزنامه نیویورک تایمز مطلبی با عنوان «بیت‌کوین شیطان است» منتشر کرد. به گفته کراگمن هیچ چیزی پشت بیت‌کوین وجود ندارد و هیچ ارزش ذاتی ندارد و قیمش صرفا توسط یک سری گمانه‌زنی‌ها تعیین می‌شود؛ چیزی که به گفته رابرت شیلر یک طرح واقعی پونزی به حساب می‌آید. البته خود کراگمن اظهار می‌کند تکنوفوب نیست و همچنین به فناوری پشت بیت‌کوین یعنی بلاکچین علاقه‌مند است.

انتقاد سازنده از بیت‌کوین خوب است. درحقیقت برخی از بزرگترین منتقدان بیت‌کوین خودشان از بزرگترین طرفداران بیت‌کوین به حساب می‌آیند چون به این موضوع واقف‌اند که تنها در صورت انتخاب مجزای هر کدام از ارزهای رمزنگاری‌شده و زیر سوال بردن آنها است که می‌توان موجب بهبود و ارتقایشان شد.

اما هر اتفاقی که بر سر بیت‌کوین بیاد و موجب به وجود آمدن هر مدل سیستم مالی که بشود، بازهم این ارزهای رمزنگاری‌شده برای روبینی‌ها و جراردهای سراسر دنیا به اندازه کافی خوب و قابل اعتماد به حساب نمی‌آیند؛ افرادی که تا بستر مرگ هم انتقاداتشان را سمت بیت‌کوین و ارزهای رمزنگاری‌شده پرتاب می‌کنند و عاشق اینند که از این ارزها متنفر باشند.

 

 

منبع
Bitcoin.com

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا