صنعت، معدن، تجارت

مشکل خاصی در بحث تامین شکر وجود ندارد

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: هیچ مشکل خاصی در بحث تامین شکر در کشور وجودندارد چون به میزان کافی از محل تولید داخل و واردات ذخیره سازی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسن عباسی معروفان در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به سه بخش عمده مصرف شکر در کشور یعنی خانوار، کارخانجات و زنبورداری افزود: تعداد و مقدار مصرف شکر صنف و صنعت استان ها مشخص است.

وی همچنین اظهارداشت: خوشبختانه شکر مورد نیاز بازار تاکنون تامین و از این پس نیز به خوبی انجام خواهدشد.

همچنین بخوانید

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای اسفندماه سال جاری نیز پنج هزار تن شکر اختصاص یافته بنابراین هیچ مشکل خاصی در بحث تامین این کالا در مملکت وجود ندارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه سال گذشته و امسال بازار با کمبود شکر مواجه نبوده است، افزود: این کالا به قیمت مصوب سه هزار تومان درب کارخانه به هرمیزان نیاز کشور بوده تا به امروز تامین و تا یک سال آینده نیز هیچ کمبودی در حوزه مزبور نخواهیم داشت.

عباسی معروفان اظهارداشت: سال گذشته افزون بر دو میلیون و ۷۰ هزار تن شکر در داخل تولید و امسال نیز پیش بینی می شود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید کشور باشد.

وی با بیان اینکه سالانه دو میلیون ۲۰۰ تا دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن نیاز کشور به شکر است، گفت: کسری این کالا هرساله از محل واردات تامین می شود.

معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: واقع مطلب اینکه در حال حاضر از نظر تولید و واردات شکر هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا