بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

فقیهی: ملی‌استارز همزمان با رویداد ملی‌شو و با حضور استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک برگزار می‌شود

جشنواره «ملی‌شو» رویدادی است که سالانه از سوی بانک ملی برگزار و در آن دستاوردها، نوآوری‌ها و محصولات جدید در صنعت بانکی معرفی می‌شوند. این رویداد، امسال ۵ تا ۸ اسفندماه برگزار می‌شود. فینوداد، مرکز نوآوری بانک ملی قصد دارد در این رویداد، برنامه «ملی استارز» را با حضور ۲۵ استارت‌آپ‌ برگزار کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی فقیهی، رئیس مرکز نوآوری بانک ملی ضمن اعلام مطالب فوق گفت: «بعضی از این استارت‌آپ‌ها خروجی مرکز نوآوری فینوداد هستند و تعدادی دیگر هم از حوزه‌های مختلف مانند امنیت، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، مدیریت مالی شخصی و … در این نمایشگاه حضور دارند. تلاش ما این بود استارت‌آپ‌هایی که با مجموعه ما مرتبط هستند را برای حضور در این نمایشگاه انتخاب کنیم. به نظر من این نمایشگاه می‌تواند نقطه تقابل خوبی برای سیستم بانکی و استارت‌آپ‌هایی که در حوزه بانکی فعالیت می‌کنند، باشد.»

او در ادامه گفت: «استارت‌آپ‌ها در این سه روز می‌توانند موضوعات و محصولات خود را ارائه دهند و علاوه بر آن با پروژه‌های در دست اجرای بانک ملی آشنا ‌شوند.»

فقیهی برای برگزاری این رویداد دو دلیل بر ‌شمرد و توضیح داد: «اولین دلیل این است که با برگزاری این رویداد، اکوسیستم استارت‌آپی به فضای بانکی ورود پیدا می‌کند و با مدیر پروژه‌ها و محصولات بانکی آشنا می‌شود. دیگر اینکه فرصت مناسبی برای مدیران بانکی فراهم می‌شود تا ظرفیت‌های اکوسیستم استارت‌آپی را ببینند و بدانند چه فعالیت‌هایی در این حوزه انجام می‌شود.»

او افزود: «بانک ملی و شرکت‌های زیرمجموعه‌های آن اکنون بر دو موضوع تمرکز دارند. یکی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای استارت‌آپ‌ها است تا در مرحله رشد بتوانند از آن استفاده کنند و دیگری دسترسی به بازار است که استارت‌آپ‌ها به دنبال آن هستند و شاید برای آنها درگیری ذهنی زیادی هم ایجاد کند. ما با تسهیل کردن این دو موضوع برای استارت‌آپ‌ها تلاش می‌کنیم تا آنها با خیال راحت بر توسعه تکنولوژی و مدل کسب‌وکاری خود تمرکز کنند.»

 

اختتامیه جشنواره ملی‌شو روز هشتم اسفند برگزار می‌شود

همچنین در ادامه امیرحسین صادقی مدیر اجرایی مرکز نوآوری بانک ملی اشاره کرد: «استارت‌آپ‌ها در این فضای نمایشگاهی و در قالب تیم به ارائه و معرفی خود می‌پردازند و در پایان هم تیم‌ها داوری می‌شوند. هیات داوران این رویداد مدیران بانک ملی و هلدینگ داده‌ورزی سداد هستند.»

صادقی با ذکر اینکه اختتامیه این جشنواره در روز هشتم اسفند برگزار می‌شود، گفت: «هر کدام از تیم‌ها به ارائه محصول و معرفی خود می‌پردازند و بعد از آن سه تیم برتر انتخاب و جوایزی هم اهدا می‌شود. این گام اولیه برای حمایت از استارت‌آپ‌هایی است که در این حوزه فعال هستند.»

صادقی با تاکید بر اینکه حوزه تکنولوژی اهمیت زیادی برای ما دارد، گفت: «به عنوان مثال اگر تیمی در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند، می‌تواند مورد حمایت ما قرار بگیرد، چراکه این تکنولوژی مهم است و اگر توسعه پیدا کند می‌تواند در محصولات ما هم مورد استفاده قرار بگیرد. مجموع اینها حوزه‌های ارزش‌آفرینی هستند که می‌توانیم بر روی آنها سرمایه‌گذاری کنیم. قطعا توسعه تکنولوژی از اهداف اجرایی ماست که به طور جدی در حال پیگیری آن هستیم.»

او درباره مرکز نوآوری فینوداد گفت: «این مرکز از شهریورماه کار خود را با تمرکز بر حوزه فین‌تک آغاز کرده است و علاوه بر تمرکز بر کسب‌وکارها و فناوری­های هسته اصلی کسب‌وکار بانکی، در حوزه فناوری بیمه و بورس نیز فعالیت می­‌کند. فینوداد با رویکرد نوآوری باز در بانک ملی و زیرمجموعه‌های آن در حال فعالیت است تا ظرفیت‌­های درونی و بیرونی را در راستای اهداف این مرکز توسعه دهد.»

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا