انرژی

۱۰ اولویت طرح‌های فناورانه تأمین آب تعیین شد

۱۰ اولویت طرح‌های فناورانه تأمین آب به منظور رفع مشکلات حوزه آب از سوی کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های “آب، خشکسالی، فرسایش و محیطزیست” معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امکان تجاری‌سازی و بهبود فضای کسب و کار و توسعه اشتغال، میزان پوشش نتایج توسعه فناوری در سطوح مختلف محلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و وجود ظرفیت‌های مورد نیاز برای توسعه فناوری با تأکید بر مناطق کمتر توسعه یافته از جمله اولویت‌های مطرح شده برای طرح‌های فناورانه تأمین آب است.

از دیگر محورهایی که در رفع مشکلات حوزه آب برای تأمین آب سالم تعریف شده، زمان‌بر بودن توسعه فناوری، امکان جلب مشارکت مالی از منابع مختلف با اولویت بخش خصوصی، سطح اثربخشی توسعه فناوری در ارتقای بهره‌وری و میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز است.

همچنین بخوانید

همچنین عناوینی چون پوشش منافع اجتماعی توسعه فناوری، وجود الزامات و سیاست‌های حمایتی در اسناد بالادستی و امکان دسترسی به آمار و اطلاعات پایه نیز در اولویت‌های طرح‌های فناورانه حوزه آب تعریف شده است.

این ۱۰ اولویت پس از طرح پیشنهادات دریافتی از اعضا در خصوص شاخص‌های اولویت‌بندی و بحث و بررسی این محورها مورد تأیید اعضای کارگروه آب قرار گرفت.

در جلسه کمیته راهبری کارگروه آب ستاد توسعه فناوری‌های “آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست” معاونت علمی، پرهمت دبیر کارگروه آب این ستاد نیز به شرح مختصری از اهمیت تعیین شاخص‌ها برای اولویت‌بندی محورهای طرح‌های فناورانه تأمین آب و همچنین اولویت‌بندی راهبردها و اقدامات ملی” سند راهبردی توسعه فناوری‌های “آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست” پرداخت که در ادامه جلسه اعضای کارگروه به بررسی اولویت‌بندی راهبردها و اقدامات ملی سند راهبردی توسعه این فناوری‌ها نیز پرداختند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا