ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کم‌ شدن شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرها

معاونت حقوقی تنظیم مقررات و امور جمعی شرکت مخابرات گفت:کارگزار گفت: کم‌کردن شکاف دیجیتالی بین روستاها و شهرها یکی از خدمات ارزنده دولت یازدهم بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، علی کارگزار امروز(۲۶ فروردین) در شورای اداری خراسان‌جنوبی گفت: شرکت مخابرات ایران در خراسان‌جنوبی طی ۳ سال گذشته اقدامات اساسی در راستای توسعه مخابرات استان انجام داده است. امروز در بخش تلفن ثابت ۲۹۵ هزار مشترک تلفن ثابت از خدمات مخابرات استفاده می‌کنند.

معاون حقوقی تنظیم مقررات و امور جمعی شرکت مخابرات افزود: در حال حاضر ۱۹۲۱ روستا در استان توسط شرکت مخابرات ایران ارتباط‌دهی شده و ۱۱۵۹ روستای استان هم در منازل خود تلفن خانگی دارند.

همچنین بخوانید

وی اظهارکرد: در حال حاضر ۱۶۵روستای استان دارای اینترنت پرسرعت روستایی است و در بخش تلفن همراه نیز ۶۴۰ هزار مشترک در سطح استان داریم که نزدیک به ۱۵۰ هزار مشترک در سه سال توسعه پیدا کرده است.

معاونت حقوقی تنظیم مقررات و امور جمعی شرکت مخابرات افزود: از ابتدای دولت تا هفته دولت ۷۳ سایت ۲G راه‌اندازی شد و بعد از آن نیز ۱۳۴ سایت دیگر نیز راه‌اندازی شد.

کارگزار ادامه داد: از ابتدای دولت تا هفته دولت نیز ۳۴ سایت ۳G نیز راه‌اندازی شد و از هفته دولت تاکنون ۱۱۷ سایت نیز راه‌اندازی شده است. 87 سایت ۴G نیز از ابتدای دولت تا هفته دولت تاکنون در سطح استان راه‌اندازی شده است.

معاون حقوقی تنظیم مقررات و امور جمعی شرکت مخابرات اظهارکرد: در حال حاضر ۱۷ شهر استان مجهز به ۳G است و ما بقی شهرها نیز در حال نصب است و تا ۲۷ اردیبهشت ماه تمام شهرهای استان مجهز به ۳G می‌شوند. در حال حاضر ۹ شهر استان مجهز به ۴G است که تا پایان دولت نیز مابقی شهرها به ۴G مجهز می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات ایران ۷۱۶ پروژه مخابراتی را در خراسان‌جنوبی با ۷۶۸ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌کند.
انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا