بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

سایت ITMen در پی انتشار اخبار مرتبط با باج‌خواهی اینترنتی، مورد حملات گسترده DDoS قرار گرفت

 

در پی انتشار گزارش‌هایی درباره حملات گسترده DDoS به کسب‌وکارها در داخل کشور، سایت ITmen.ir با حملات شدید DDoS مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی ITmen، فرد مهاجمی که پیش‌ازاین در تماس تلگرامی و ایمیلی با برخی کسب‌وکارها، خود را نماینده یک گروه هکری معرفی کرده بود، روز شنبه ۲۷بهمن، در پیامی به خبرنگار فناوران تهدید کرد در صورت ادامه انتشار گزارش در خصوص این حملات، به سایت ITmen.ir حمله خواهد کرد.

فرد مهاجم که با اکانت Master فعال است، در این پیام مدعی شد با انتشار این گزارش‌ها، بقیه افراد نیز متوجه این نوع کسب‌وکار شده و حملات مشابهی انجام خواهند داد.

در ادامه این فرد با ادمین کانال و سردبیر روزنامه از طریق تلگرام تماس گرفت و تهدیدات مشابهی را مطرح کرد.
سرانجام فرد مهاجم از حدود ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه روز یکشنبه، تهدیدات خود را عملی کرده و اکنون سایت itmen.ir به دلیل حملات DDoS از دسترس خارج شده است.

این فرد مهاجم پیش‌تر نیز به کسب‌وکارهای مختلفی پیام داده و خواستار دریافت باج به شکل بیت‌کوین شده است. او همچنین به صاحبان کسب‌وکارها گفته است درصورتی‌که باج موردنظر را پرداخت کنند حاضر است به کسب‌وکارهای رقیبشان حمله کند.
این بار اما یک رسانه اطلاع‌رسانی از سوی مهاجم هدف قرار گرفت و به نظر می‌رسد او از این که رقبای دیگری وارد این کار شده یا با حساسیت بیشتر در جامعه، مقابله جدی‌تری با این حملات صورت گیرد هراس دارد.

به گزارش روزنامه فناوران اطلاعات، هنوز اقدامات انجام شده یا در حال انجام، مسوولان امنیت سایبری کشور در زمینه مقابله با این باج‌گیر اینترنتی رسانه‌ای نشده است. اما به هر حال باید هشدار داد که عملیات خرابکارانه این باج‌گیر سایبری، گذشته از هزینه‌هایی که برای چند کسب‌وکار از جمله وب‌سایت آی‌تی‌من و فناوران به بار آورده، می‌تواند امنیت سایبری کشور را در ابعاد گسترده‌تری به مخاطره بیندازد. مثلا اگر این مجرم اینترنتی اقدام به خرابکاری در وب‌سایت‌های دولتی سایر کشور‌ها بپردازد، می‌تواند برای کشور تبعات امنیتی به دنبال داشته باشد.

 

 

منبع
راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا