بین الملل

بزرگترین بانک اروپا به درآمد مورد انتظار نرسید

اس‌بی‌سی، بزرگترین بانک اروپا گزارش مالی خود را منتشر کرد و مشخص شد این بانک به دنبال ۳ ماهه چهارم ضعیف ۲۰۱۸، به درآمد پیش‌بینی شده خود نرسیده است.

همچنین بخوانید

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، اچ‌اس‌بی‌سی، بزرگترین بانک اروپا امروز گزارش مالی خود را منتشر کرد که در آن مشخص شد این بانک به دنبال ۳ ماهه چهارم ضعیف ۲۰۱۸، که در آن اکثر بازارهای جهان با افت همراه بودند، از برخی لحاظ نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

کل سود ۲۰۱۸ این بانک قبل از کسر مالیات ۱۹.۸۹ میلیارد دلار گزارش شد که ۱۵.۹ درصد از سال گذشته بیشتر بود. کل درآمد این بانک در سال گذشته ۵۳.۷۸ میلیارد دلار بوده است که ۴.۵ درصد از ۲۰۱۷ بیشتر است.

طبق پیش‌بینی‌های رفینیتیو، قرار بود این بانک که دفتر مرکزی آن در لندن است، در سال ۲۰۱۸ با جهشی ۲۳.۸ درصدی سود پیش از کسر مالیات خود را به ۲۱.۲۶ میلیارد دلار برساند.

اچ‌اس‌بی‌سی اعلام کرد که به ازای هر سهم ۰.۵۱ دلار سود پرداخت خواهد کرد، اما در بیانیه این بانک خبری از برنامه بازخرید سهام نبود، درحالی که قبلاً پیش‌بینی شده بود این برنامه اجرا شود و قیمت سهام بانک را تقویت کند.

پس از انتشار این گزارش، سهام بانک، تحت شاخص هنگ‌کنگ، ۲ درصد سقوط کرد.

علی‌رغم محقق نشدن پیش‌بینی‌ها، بالاترین مدیر مالی گروه اچ‌اس‌بی‌سی،   ایون استیونسون، گفت که از نتایج مالی این بانک بسیار خرسند است. او گفت شرایط دشوار تجاری در پایان ۲۰۱۸ باعث شد تا در سه‌ماهه چهارم، درآمدهای این بانک نسبت به ۳ سه‌ماهه اول سال کاهش پیدا کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا