بین الملل

هوندا تا سال ۲۰۲۲ کارخانه انگلستان خود را تعطیل می‌کند

شرکت هوندای ژاپن در نظر دارد اعلام کند که در سال ۲۰۲۲ تنها کارخانه تولید خودروی خود در انگلستان را تعطیل خواهد کرد که این منجر به از دست رفتن ۳۵۰۰ شغل خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، یکی از نمایندگان محافظه کار طرفدار برگزیت در مجلس انگلیس به رویترز اعلام کرد که شرکت هوندای ژاپن در نظر دارد اعلام کند که در سال ۲۰۲۲ تنها کارخانه تولید خودروی خود در انگلستان را تعطیل خواهد کرد که این منجر به از دست رفتن ۳۵۰۰ شغل خواهد شد. این جدیدترین ضربه‌ای است که با نزدیک شدن برگزیت بر پیکر صنعت خودروی انگلستان وارد می‌شود.

کارخانه سویندون در جنوب انگلستان، دومین کارخانه هوندا خواهد بود که در سال ۲۰۲۲ بسته خواهد شد. این خودروساز بیش از ۱ سال پیش اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۲ یکی از کارخانه‌های ژاپن خود را هم به منظور یکی کردن تولید و تمرکز بر روی تکنولوژی‌های جدید، تعطیل خواهد کرد.

هوندا در کارخانه سویندون خود سالانه ۱۶۰۰۰۰ خودرو تولید می‌کند که خودروی محبوب هاچ‌بک سیویک هم جزو آنهاست. این شرکت کمی بیش از ۱۰ درصد از کل تولید خودروی انگلستان را که ۱.۵۲ میلیون خودرو در سال است، به خود اختصاص می‌دهد.

مسئولان هوندا در بیانیه‌ای اعلام کردند که این اقدام شرکت به برگزیت ارتباطی ندارد، بلکه عکس‌العملی در برابر بازارهای جهانی است. این شرکت در نظر دارد کارخانجات تولیدی خود را در ژاپن یکی کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا