ارتباطات و فناوري اطلاعات

رونمایی از گوشی شیائومی MI 9 ؛ غول شیائومی بالاتر از آیفون XS !

طبق اعلام قبلی، کمپانی شیائومی امروز ۲۰ فوریه (۱ اسفند) در چین از جدیدترین محصول خود که به نوعی غول گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود یعنی شیائومی می ۹  رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شیائومی پس از رونمایی از پرچمدار جدید خود قصد دارد این محصول را در نمایشگاه MWC 2019 نیز معرفی کند.

همچنین بخوانید

گوشی Mi 9 با امتیاز بنچمارک فوق العاده باورنکردنی، سریعترین گوشی دنیا لقب گرفت، پرچمدار شیائومی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ است که نسبت به نسل قبلی خود ۴۵ درصد افزایش عملکرد داشته است.

 

بهره‌مندی از دوربین اصلی سه‌گانه با فوکوس خودکار لیزری

 

گوشی Xiaomi Mi 9  در پنل پشتی از دوربینی سه‌گانه بهره‌مند است. یکی از این دوربین‌ها مجهز به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۲ اینچ با سایز پیکسل ۰.۸ میکرومتر خواهد بود. دوربین دوم از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی فوق‌عریض با زاویه‌ی دید ۱۱۷ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌گیرد. در نهایت به دوربین سوم می‌رسیم که از نوع تله‌فوتو است و از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با سایز پیکسل یک میکرومتر و گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره‌ می‌برد. دوربین تله‌فوتو‌ی شیائومی می ۹، امکان زوم اپتیکال دو برابری را فراهم می‌کند.

دوربین سه‌گانه‌ی می ۹ شیائومی که ظاهری عمودی دارد، از فوکوس خودکار لیزری بهره‌مند است. در واقع طبق آنچه شیائومی می‌گوید، سیستم فوکوس خودکار گوشی می ۹، ترکیبی از فوکوس خودکار لیزری، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و فوکوس خودکار تشخیص کنتراست (CDAF) است و این یعنی دستگاه مورد بحث حتی در تاریکی نیز سیستم فوکوس خودکار سریع و دقیقی دارد.

 

عکاسی عالی در شب

مقایسه دوربین گوشی های Xiaomi Mi 9 Huawei Mate 20 Pro iPhone XS در عکاسی از ماه
مقایسه دوربین گوشی های Xiaomi Mi 9 Huawei Mate 20 Pro iPhone XS در عکاسی از ماه

با قابلیت جدیدی که در گوشی شیائومی می ۹ نصب شده شما می‌توانید از ماه هم عکس بگیرید، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید این امکان در گوشی‌های دیگر وجود ندارد.

مقایسه عکاسی در شب  Xiaomi Mi 9   و    iPhone XS Max

 

امتیاز ۹۹ در بخش فیلمبرداری این گوشی را در صدر جدول بهترین گوشی ها قرار داده است

 

 

نمایشگر AMOLED با روشنایی ۶۰۰ نیت و حسگر اثر انگشت داخلی از نوع اپتیکال

شیائومی می ۹ از شارژ سریع ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

مورد دیگر اینکه دستگاه موردبحث ما در پنل جلویی دارای نمایشگر AMOLED با وضوح تصویر فول HD پلاس و روشنایی ۶۰۰ نیت است.این نمایشگر دارای حسگر اثر انگشت داخلی از نوع اپتیکال است و از برخی قابلیت‌های جدید همچون Reading Mode 2.0 و Sunlight Mode 2.0 برای بالا رفتن میزان خوانا‌بودن در انواع شرایط نوری، پشتیبانی می‌کند. شیائومی می ۹ دارای نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۹۰.۷ درصد است که رقمی عالی به‌شمار می‌آید.

طبق ادعای چینی‌ها، گوشی شیائومی می ۹ دارای کیفیت صدای فوق‌العاده خواهد بود. به‌علاوه این دستگاه دارای قابلیتی به‌نام Game Turbo برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی است. این قابلیت به‌منظور اجرای روان‌تر بازی‌ها، عملکرد پردازنده‌ی مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی را بهبود می‌بخشد.

 

عرضه در سه رنگ بنفش، آبی و مشکی

ظاهرا در می ۹ از نسل ششم شیشه‌ی گوریلا گلس به‌عنوان پوشش محافظ استفاده شده است. همچنین روی لنز دوربین پشتی، شیشه‌ای از جنس یاقوت کبود قرار داده شده است تا محافظت بیشتری از آن صورت گیرد.

لنز های دوربین توسط یک محافظ از جنس یاقوت کبود پوشانده شده است

 

شیائومی می ۹ به‌عنوان پرچمدار جدید چینی‌ها در سه رنگ بنفش کمرنگ، آبی اقیانوسی و مشکی پیانویی روانه‌ی بازار خواهد شد. در ضمن این دستگاه از یک مدل ویژه به‌نام Xiaomi Mi 9: Battle Angel نیز بهره‌مند است. پنل پشتی این مدل، کاملا شفاف است و جلوه‌ی بسیار جالبی دارد.

انتظار می‌رود دکمه‌ی گوگل اسیستنت در گوشی هوشمند می ۹ شیائومی، در کناره‌ی دستگاه قرار داشته باشد. همچنین، رابط کاربری با Night Mode ارتقا یابد و ویژگی Dual GPSبرای موقعیت‌ مکانی بهتر در مکان‌های شلوغ به‌کار گرفته شود. بخشی از اخبار منتشرشده‌ درباره‌ی می ۹ از بهبود قابلیت اتصال به شبکه‌ی بی‌سیم آخرین پرچم‌دار شیائومی حاکی هستند. می ۹ از تراشه‌ی جدید NFC بهره می‌برد و GPS با فرکانس دوگانه‌ی L1 و L5 را باتوجه‌به شرایط پوشش می‌دهد.

شیائومی گوشی هوشمند می ۸ را با IR blaster روانه‌ی بازار کرد؛ اما در‌حال‌حاضر، به عقب بازگشته و از کنترل ازراه‌دور مناسب برای دستگاه‌های خود استفاده می‌‌کند. البته، این تصمیم‌ بدون منطق گرفته نشده است. غول فناوری چینی قصد دارد روی اکوسیستم دستگاه‌های هوشمند Mi سرمایه‌گذاری کند.

 

 

همان‌طورکه گفته شد، رابط کاربری می ۹ درمقایسه‌با نسخه‌ی پیشین ارتقا یافته و از تصویر پس‌زمینه پویا بهره می‌برد که در طول روز، رنگش تغییر می‌کند. همچنین، کاربران می‌توانند نمایشگر همیشه‌روشن رنگارنگی دراختیار داشته باشند و حتی آن را به‌صورت سفارشی برای خود تنظیم کنند. رابط کاربری MIUI 10 از ویژگی Dark Mode نیز برخوردار است. شیائومی ادعا می‌کند این ویژگی باعث کاهش مصرف انرژی تا ۸۳ درصد در زمان روشنایی کامل و ۵۰ درصد در زمان روشنایی متوسط خواهد شد.

 

اضافه‌کردن دکمه‌ی گوگل اسیستنت به کناره‌ی دستگاه یکی از ویژگی‌هایی درخورتوجه این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. برندهای دیگری همچون سامسونگ و ال‌جی و ویوو نیز برای دستگاه‌‌‌های خود همین ویژگی را در نظر گرفته‌اند. باتوجه‌به اینکه در چین ممنوعیت استفاده از سرویس‌های گوگل وجود دارد، کاربران بازار محلی چین می‌توانند از دستیار هوشمند اختصاصی شیائومی، یعنی Xiao AI، استفاده کنند. می ۹ شیائومی به‌صورت خودکار آنتن هوشمند را سوئیچ می‌کند و با ۴X4 MIMO و آخرین تراشه‌ی اسنپدراگون به بازار عرضه خواهد شد.

 

 

از طريق
هادی صفاری

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا