صنعت، معدن، تجارتصوت

چاره ای جزء خرید هواپیمای دست دوم وجود ندارد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: چاره ای جزء خرید هواپیمای دست دوم وجود ندارد چرا که عمر ناوگان هوایی در کشور بالای ۲۵ سال است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید ابوالفضل موسوی بیوکی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با بیان اینکه با خرید هواپیماهای دست دوم عمر ناوگان هوایی به ۲۳ سال خواهد رسید، افزود: پس از برجام وزارت راه و شهرسازی قراردادی با ایرباس به امضا رساند تا ۱۰۰ فروند هواپیما را خریداری کند.

وی اظهار داشت: در این راستا تعدادی از هواپیماها خریداری شده اما بعد از ادامه تحریم ها قرارداد خرید هواپیما معلق مانده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای خرید هواپیمای نو محدودیت هایی وجود دارد، ادامه داد: در دوره ای برای خرید هواپیماهایی مانند توپولوف و هواپیماهای ژاپنی اقدام شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: عمر هواپیماهای دست دوم مورد خریداری باید کمتر از میانگین عمر هواپیماهای کشور بوده و از لحاظ فنی مورد تائید کارشناسان باشد.

موسوی بیوکی همچنین گفت: ایران به لحاظ کمیت و کیفیت برای حفظ خطوط هوایی خود مجبور به خرید هواپیمای دست دوم است.

وی اظهارداشت: مشابه هواپیماهای دست دومی که خریداری خواهند شد باید در کشور موجود باشد که هواپیماهای ایرباس و بوئینگ از جمله این هواپیماهاست.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای دارنده هواپیماهای بوئینگ و ایرباس در جهان محدود بوده که کشورهای غربی از جمله این کشورها هستند.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشور به اندازه کافی قابلیت دارد تا در خرید هواپیماها صرفه اقتصادی ایجاد کند از طرفی هم توانایی بررسی و تائید هواپیماها از نظر فنی را داراست.

موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: بنابراین مردم نباید هیچ گونه نگرانی نسبت به خرید هواپیماهای دست دوم داشته باشند.

وی در پایان به رادیو اقتصاد یادآور شد: کارشناسان ایرانی به فناوری هایی دست یافته اند که توانایی تعمیر هواپیماهای موجود در کشور را دارند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا