صنعت، معدن، تجارت

۶۰۰ محصول قابل صدور در اقتصاد دانش بنیان

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران از وجود ۶۰۰ محصول قابل صدور در حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  قدیر قیافه در برنامه «راه ابریشم» رادیو اقتصاد افزود: از این تعداد ۵۰۰ محصول مربوط به حوزه نانوفناوری، ۷۰ مورد متعلق به تجهیزات پزشکی و ۳۰ مورد دیگر مربوط به حوزه بیوتکنولوژی است.

وی همچنین اظهارداشت: انواع و اقسام فیلترهای نانو نقره، سرامیک های آنتی باکتریال، مانیتورهای اتاق عمل، سی سی یو، آی سی یو، یونیت های دندانپزشکی، تخت های هوشمند بیمارستانی، دارویی ضد ام اس و بسیاری موارد دیگر از جمله محصولات دانش بنیانی که به مدد متخصصان و شرکت های داخلی تولید و به بازار مصرف ملی و بین المللی عرضه می شود.

همچنین بخوانید

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: دارویی ضد ام اس ایرانی قابل رقابت با انواع محصولات مشابه آمریکایی و اروپایی است.

وی در ادامه افزود: این دارو در یک شرکت دانش بنیان داخلی تولید وتوانسته بازار خوبی در کشورهای مختلف به خصوص روسیه، ترکیه و مالزی پیدا کند.

قیافه اظهارداشـت: داروی درمان بیماری ام اس ایرانی در یک رقابت بسیار تنگاتنگ هم به لحاظ تکنیکال و دانش فنی و هم از حیث مالی با نمونه های آمریکایی موفق شده بازار های زیادی را از چنگ شرکت های آمریکایی درآورد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که تمرکز روی صادرات کدام اقلام ارز آورتر است، گفت: بطور طبیعی بیشترین سرمایه گذاری باید در کالاهایی باشد که بتوان ارزش افزوده مناسبی ایجاد کرد یعنی ماده اولیه، صنعت مرتبط و منابع انسانی کارآمد در این رابطه وجود داشته باشد.

نائب رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: جدا از این بازار هدف باید بصورت صحیح شناسایی و به عبارتی بازاریابی مناسبی در بازارهای هدف صادراتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بدون شک با خلق حداکثر ارزش افزوده در چنین وضعیتی می توان عواید مالی، اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی و بسیاری موارد دیگر را در کشور حفظ کرد.

قیافه ضمن اشاره به اینکه ایران امروز در بسیاری از حوزه ها دارای مزیت است، گفت: در حال حاضربیشتر مزیت کشور به حوزه نفت و انرژی مربوط می شود.

وی افزود: میهن اسلامی هم اکنون در حوزه نانوفناوری، آی تی، بیوتکنولوژی و سایر بخش ها به مدد متخصصان و نخبگان داخلی از توان بسیار بالایی برخوردار است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا