صنعت، معدن، تجارت

مشکلی در تامین کالای شب عید نخواهیم داشت/قیمت‌ها تعدیل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از نظر تامین کالا مشکل جدی نداشته و نداریم و پیش‌بینی ما این است که برای شب عید هم مشکل خاصی را نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نظر تامین کالا مشکل جدی نداشته و نداریم و پیش‌بینی ما این است که برای شب عید هم مشکل خاصی را نخواهیم داشت.

وی گفت: دولت، وزارت جهاد و سایر دستگاه‌ها ذخایری را دارند. اقلام عمده ما تأمین شده و در انبارها هم موجود است، در حال حاضر بالای ۲ میلیون تُن کالا در حوزه های مختلف در بنادر وجود دارد که به تدریج در حال تخلیه شدن هستند.

وزیر صنعت، معدن تجارت با اشاره به توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی که همان ارز دولتی باشد بیان کرد: متاسفانه برخی در شبکه توزیع رعایت نمی‌کنند که این منجر به وجود برخی اختلالات شده است.

رحمانی تصریح کرد: دولت تصمیم گرفت مبانی برخی تصمیمات را اصلاح کند از جمله اینکه کلا واردات را برای همه آزاد اعلام کرده است. پیش بینی ما این است اگر واردات و عرضه کالاها بیشتر شود قیمت‌ها تعدیل شده و کاهش می‌یابد و مردم هم به وفور به کالاهای مختلفی دسترسی پیدا می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن تجارت بیان کرد: دولت می‌تواند به جامعه هدف که این جامعه هدف می تواند همه ملت و یا بخشی از آن را شامل شود ارز دولتی ارائه دهد. نحوه توزیع اینجا موضوعیت پیدا می‌کند که به طور مثال ما مطمئن باشیم گوشتی که در شبکه توزیع در حال پخش شدن است به دست مصرف کننده واقعی می رسد، به همین دلیل شبکه توزیع باید کاملاً تحت نظارت باشد.

رحمانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف یک تا دو هفته آینده مردم تاثیر این تصمیمات را هم در وفور کالاها و هم در قیمت آنها شاهد باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا