صنعت، معدن، تجارت

هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد منتها امکان دارد برخی از اجناس نسبت به سابق و ماه های گذشته تغییر قیمت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  قاسم نوده فراهانی در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد از مسئولان به خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست در صورت احساس کمبود کالا و ارسال گزارشاتی در این زمینه به حوزه وزارتخانه اجازه دهند تجار از اعتبارات خود استفاده و کالاهای مزبور را وارد کنند.

وی همچنین اظهارداشت: چنانچه اگر بازار در ماه های آینده با کمبود کالایی مواجه شد بتوان به نحوی مانع بروز چنین مشکلاتی در جامعه گردید.

رئیس اتاق اصناف تهران در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه حال که هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد دلیل نوسانات قیمتی اجناس به رغم ثابت بودن کم و بیش نرخ ارز در کشور چیست، گفت: نرخ ارز چند روزی که دوباره دچار تغییر شده است.

وی در ادامه افزود: قدر مسلم تحریم ها و تغییرات مداوم نرخ ارز روی کالاهای وارداتی اثر گذار است.

نوده فراهانی افت و خیز نرخ ارز را از جمله دلائل ثابت نبودن قیمت کالاها در بازار برشمرد و اظهارداشت: اگر نرخ ارز حداقل به مدت شش ماه ثابت شود به هر نرخی که مسئولان تشخیص دهند بدون شک هم می توان قیمت کالاها را ثابت کرد و هم نظارت و کنترل دقیق تری در رابطه با ثابت بودن قیمت اجناس داشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به نوسان قیمت در بازار گوشت قرمز نیز یادآورشد: قیمت این کالا با توجه به تدابیر و تمهیدات صورت گرفته از قبیل واردات دام زنده نسبت به روزهای گذشته تغییراتی داشته است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا