بورسبورس اوراق

با توج به لغو پذیرش در بورس، معاملات «قشرین» از این پس در بازار پایه فرابورس انجام می‌شود

بعد از اینکه پذیرش شرکت صنعتی وکشاورزی شیرین خراسان در بورس تهران لغو شد، از این پس داد و ستدهای «قشرین» در بازار پایه فرابورس صورت می‌گیرد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سید مهدی پارچینی سرپرست معاونت بازاربورس اوراق بهادار تهران در گفتگو با اقتصاد گفت: شرکت صنعتی وکشاورزی شیرین خراسان با توجه به اینکه سهامی عام است، باید در بورس یا فرابورس پذیرش شود. از انجایی که این شرکت در بورس نیز لغو پذیش شده است، باید فرآیند پذیرش در بازار پایه فرابورس را طی کند.

بر اساس این گزارش، شرکت صنعتی وکشاورزی شیرین خراسان پس از آنکه نتوانست در مهلت مقرر اعطا شده از طرف سازمان بورس به منظور خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت افدام کند، مدیر امور ناشران شرکت بورس تهران در رابطه با بررسی وضعیت تداوم پذیرش «قشرین» در تالار حافظ نامه‌ای به  ‌مدیر پذیرش اوراق بهادار بورس تهران نوشت.

اسماعیل درگاهی ‌مدیر پذیرش اوراق بهادار بورس تهران نیز در پاسخ به این نامه اعلام کرد: «گزارش بورس در خصوص آخرین وضعیت مالی و عملیاتی شرکت صنعتی وکشاورزی شیرین خراسان (سهامی‌عام) به استماع اعضای هیئت پذیرش رسید با عنایت به تداوم شمولیت شرکت ذیل ماده ۱۴۱ قانون تجارت وعدم انجام مراحل افزایش سرمایه برای خروج از این وضعیت در مهلت دوازده ماهه در نظر گرفته شده، طبق تبصره ۱ ماده ۴۱ دستور العمل پذیرش در جلسه مورخ ۳۰/۱۰/ ۱۳۹۶، هیئت پذیرش بر اساس مفاد ماده یاد شده با لغو پذیرش آن شرکت موافقت کرد.»

 

منبع
اقتصاد آنلاین - رامین بیات

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا