بانکبانک و بیمه

محوری ترین سیاست بانک صنعت و معدن، جذب منابع و وصول مطالبات است

در همایش سراسری مدیران ستاد و شعب بانک صنعت و معدن مطرح شد؛

همایش سراسری مدیران شعب و ستاد بانک صنعت و معدن امروز با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره، مدیران و رؤسای ادارات ستادی و امور شعب استان ها به منظور تبیین سیاست ها و اقدامات بانک در خصوص جذب منابع، افزایش سرمایه و شیوه های نوین ارزیابی،نظارت و وصول مطالبات در محل سالن همایش های مجموعه تلاش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک صنعت ومعدن، حسین مهری با تاکید بر اهمیت بانک صنعت و معدن در عرصه اقتصاد کشور گفت: در شرایطی که در جنگ اقتصادی قرار داریم باید با توجه به تاکتیک های مقابله با این مقوله ،فعالیت های بانک را به پیش ببریم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن ادامه داد: واحدهای تولیدی در چنین وضعیتی با مشکلات عدیده ای مواجه اند؛ قیمت مواد اولیه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، بنابراین تامین سرمایه در گردش بنگاه های تولیدی در اولویت بانک صنعت ومعدن است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت دیگر ، طرح های نیمه تمام بانک است که باید هرچه سریع تر به بهره برداری برسند، اظهار کرد: همچنین طرح های توسعه ای باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا اگر واحد ها همزمان با پیشرفت های روز و آخرین تکنولوژی ها هماهنگ نباشند قادر به تولید محصولات با کیفیت نخواهند بود.

مهری تصریح کرد: حمایت از طرح های صادرات محور در شرایط کمبود منابع ارزی کشور، بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تجهیز منابع بانک برای برون رفت از بحران اقتصادی بسیار مهم است، افزود: روش های جذب منابع باید مورد بازنگری قرار گرفته و در بحث سپرده های چهارگانه پیگیری بیشتری صورت گیرد.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: ما برای وصول مطالبات که راه دیگری برای افزایش منابع مالی بانک است جلسات استانی را آغاز کردیم، علاوه بر آن باید از مکانیزم های موثر و قانونی همچون مذاکره با مسئولان استانی و نمایندگان نیز استفاده کنیم .

وی افزود: تملیک بنگاه ها آخرین اهرم است و ما در پی تعطیلی واحدها و بیکاری نیروهای کار نیستیم.

مهری گفت: فروش دارایی های غیر مولد و مازاد بانک ابزار دیگری برای افزایش منابع مالی است. این بانک شرکت های لاستیک پارس، نخ خمین، فومنات و آتیه دماوند را واگذار کرده و سهام بانک در شرکت صنایع شیمیایی ایران نیز تا پایان سال تعیین وضعیت خواهد شد.

وی تصریح کرد: جلسات متعددی با اعضای هیات مدیره بانک برای افزایش سرمایه برگزار شده و پنج راهکار را با چهار کمیسیون اصلی مجلس شورای اسلامی مطرح کرده و مذاکراتی داشته ایم.

مهری ضمن اشاره به این موضوع که می بایست پرتفوی بانک افزایش یابد، گفت: کاهش هزینه ها و مصارف با جدیت دنبال می شود و همچنین مصرف منابع باید هدفمند باشد و لازم است اهلیت و صلاحیت متقاضیان تسهیلات با دقت بررسی شود.

وی راهکار دیگر برای افزایش سرمایه بانک را، توسعه خدمات بانکی و تنوع بخشی و جذب منابع کارمزدی دانست و اظهار کرد: باید از پذیرش طرح های فاقد اولویت و توجیه بالای اقتصادی خودداری شود تا از هدررفت منابع مالی بانک جلوگیری کنیم زیرا بسیاری از واحدهای تولیدی در حال حاضر با ظرفیت های پایین فعالیت می کنند و با پذیرش طرح هایی از این دست سرمایه های ملی اتلاف خواهد شد.

رئیس هیات مدیره بانک صنعت و معدن با تاکید بر مشتری مداری و تسریع در تسهیل خدمت رسانی به آنان ادامه داد: برای چابک سازی سازمان و کاهش زمان اجرای فرایندها ،اصلاح ساختار سازمانی در ستاد و شعب بانک با جدیت پیگیری می شود و برای استفاده از توانمندی و ظرفیت شعب و سرپرستی ها به آنان اختیارات لازم داده شده است.

وی از تشکیل شورای راهبردی و کمیته مالی بانک به عنوان اقدامات موثر برای سیاست گذاری و پیگیری نامه ها یاد کرد و گفت: در همه سطوح عملیاتی و مدیریتی بانک لازم است رویکرد حل مسئله مد نظر قرار گیرد و واحدهای ستادی به عنوان واحد کنترلی شعب، ارتباط مستقیم با سرپرستی ها برقرار کنند .

در ادامه این نشست اعضای هیأت مدیره به همراه مدیران مرتبط به تبیین دیدگاههای خود در خصوص برنامه های سال آتی پرداختند.

 

    همچنین بخوانید

    دکمه بازگشت به بالا