امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تخریب ۷۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه

کرمانشاه- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: ۷۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه تخریب شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، نوربخش حاتمی اظهار داشت: از تاریخ ۱۷/۰۱/۹۶ تا ۲۰/۱/۹۶ تعداد ۷۱ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شامل دیوار کشی، فنس، انتقال کانکس، انتقال تانکرآب و… در اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه که به صورت غیرقانونی ساخته شده بود با صدور احکام قضایی و با حضور مقامات قضایی و انتظامی تخریب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز در دهستان الهیارخانی و در روستاهای پیرحیاتی، رحمت آباد، چقاماران، حجت آباد و تبرآباد  بوده است.

حاتمی تصریح کرد: براساس قانون مصوب سال های ۷۴و ۸۵ درزمینه حفظ اراضی زراعی و باغ ها، ساخت و سازهای بعد از سال ۸۵ با حکم مراجع قضایی علاوه بر تخریب مشمول جریمه نیز می شوند. 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز مهم‌ترین دغدغه این مدیریت بوده و در این راستا، سه اکیپ حفاظت اراضی در مراکز تابعه به صورت تمام وقت اقدام به برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز می نمایند.

حاتمی از کشاورزان، زارعین، باغداران و مالکین زمین های کشاورزی درخواست نمود تا پیش از هرگونه تغییرکاربری زمین های کشاورزی و باغی خود، جهت اخذ مشاوره و مجوزهای قانونی لازم به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه مراجعه کنند تا از ساخت و ساز غیر قانونی و غیر مجاز و ضرر و زیان به آنها پیشگیری بعمل آید.

حاتمی تأکید کرد: با توکل برخداوند متعال و تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و انجام وظایف حفظ کاربری اراضی، زراعی و باغها با تمام توان و جدیت ضمن هماهنگی با دستگاه محترم قضایی استان و همراهی سایر دستگاه های ذیربط مانع از هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغهای شهرستان کرمانشاه خواهیم شد.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا