صنعتصنعت، معدن، تجارت

شانزدهمین همایش اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی همسو با اهداف کلان اقتصادی کشور

شانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی با حضور مقامات، مدیران ارشد سازمان ها و متخصصان، ۶ اسفند ماه ۹۷ در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در همین ارتباط ابوالفضل کیانی بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اظهار داشت: هر ساله در برگزاری همایش ملی تعالی سازمانی، یکی از مسایل روز و مبتلابه بنگاه های تولیدی و خدماتی کشور مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد که با توجه به شرایط فعلی کشور و نظرسنجی از کمیته علمی و ارزیابان و فعالان اقتصادی، موضوع محوری همایش شانزدهم «رهبری سازمانی برای تعالی در محیط ناپایدار » تعیین گردید.
کیانی بختیاری افزود: امسال نیز سازمان ها و شرکت های ایرانی پس از انجام خودارزیابی بر اساس الگوی تعالی سازمانی و به اجرا گذاردن برنامه های بهبود، متقاضی جایزه ملّی تعالی سازمانی در یکی از پنج بخش ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی شده و مورد ارزیابی قرارگرفته اند که نتیجه و بازخورد آن همچون سنوات گذشته در شانزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی که ششم اسفندماه با حضور مقامات، مدیران ارشد سازمان ها و متخصصان برگزار می گردد اعلام و سطح تعالی شرکت ها مشخص می شود.
وی خاطر نشان کرد: در ۱۶ سال گذشته بالغ بر ۱۴۰۰ سازمان ایرانی از نزدیک و توسط۱۲۰۰ ارزیاب متخصص و حرفه ای تعالی سازمانی مورد ارزیابی قرار گرفته اند و نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود آن ها براساس ۹ معیار کلیدی الگوی تعالی از جمله رهبری، استراتژی، فرآیندها، منابع، مشتری، جامعه و … شناسایی و به آنها ارائه شده است تا شرکت ها در قالب طراحی و انجام پروژه های بهبود، در مسیر تعالی خود چابک تر عمل کنند. لذا در این همایش، ضمن معرفی و تقدیر از سازمان های سرآمد کشور، تجربیات موفق مدیریتی آنها نیز ارائه می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به مهمترین اهداف اقتصادی کشور در خصوص دستیابی به رشد اقتصادی از طریق توسعه قابلیت های سازمانی و ارتقای سطح بهره وری گفت: سازمان مدیریت صنعتی با قدمت بیش از نیم قرن فعالیت در حوزه های مشاوره، آموزش و تحقیق به عنوان متولی اعطای جایزه ملّی تعالی سازمانی و پیشرو در نهادینه کردن تعالی سازمانی در کشور به دنبال کمک به اثبات شایستگی و قابلیت بنگاه ها و سازمان های ایرانی از طریق ارزیابی و معرفی سازمان هایی است که در مسیر تعالی خود و تحقق اهداف مهم توسعه اقتصادی اجتماعی در کشور می کوشند.
قابل ذکر است که جایزه ملّی تعالی سازمانی در سال ۱۳۸۲ از سوی وزارت صنایع و معادن وقت در چارچوب برنامه های توسعه کشور و با هدف رقابت پذیری، ارتقای بهره وری و توسعه نظام های مدیریت در شرکت ها و سازمان های ایران اسلامی، معرفی و نظام نامه آن توسط مقام عالی وزارت ابلاغ گردید.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا